بهترین دستگاه ها برای اندازه گیری ضربان قلب کدامند؟


“], “filter”: { “nextExceptions”: “img, blockquote, div”, “nextContainsExceptions”: “img, blockquote, a.btn, ao-button”} }”>

وقتی >”,”name”:”in-content-cta”,”type”:”link”}}”>برای Outside+ ثبت نام کنید، به همه چیزهایی که منتشر می کنیم دسترسی پیدا کنید.

مسابقه پاپ: بهترین راه برای داشتن یک فصل پاییز وحشتناک چیست؟ پاسخ: در بهار تمرینات خود را بیهوده انجام دهید و حتی قبل از اینکه تابستان به پایان برسد، در آن زیاده روی کنید. میدونی که دونده—آنها در تمام زمستان از سرما و بیماری همه گیر پنهان شده اند، و وقتی یکی (یا هر دو؟) متعلق به گذشته باشد، بیرون می آیند و تمرینات سخت را تا جایی که می توانند انجام می دهند. این بهترین راه برای این است که یا با استراحت و ریکاوری کافی خود را بسوزانید و یا به سادگی در پایان به حالت فلات نشینی برسید زیرا تنوع کافی در تمرین شما وجود ندارد. به همین دلیل است که ما در مناطق و چرا از دوره بندی استفاده می کنیم: اگر تمرین شما همیشه خیلی سخت باشد (یا به اندازه کافی سخت نباشد)، در آن روز تناسب اندام نخواهید داشت. اگر انواع تمرینات خود را تغییر ندهید و زمان کافی برای ریکاوری ندهید، در طول یک بلوک تمرینی تناسب اندام نخواهید داشت. همچنین، اگر ندانید که در چه نوع شکلی هستید، هرگز نخواهید فهمید که آیا پیشرفت کرده اید یا چگونه بهتر شوید.

برای بسیاری از ورزشکاران، تعیین معیارها، ایجاد مناطق آموزشی، دانستن اینکه آنها در یک تمرین چقدر سخت می روند و اینکه آیا بهبود یافته اند یا نه، همه به مناطق ضربان قلب بستگی دارد. در حالی که می‌توانیم تمام روز درباره مزایا و معایب تمرین ضربان قلب بحث کنیم، واقعیت این است که بسیاری از دوندگان از ضربان قلب به نحوی استفاده می‌کنند، بنابراین مهم است که بدانیم چه زمانی از ضربان قلب استفاده کنیم و چه ابزاری برای هر بار استفاده بهتر است. . ما استدلال “تمرین ضربان قلب عالی است” در مقابل “تمرین ضربان قلب احمقانه است” را به مغزهای بزرگتر واگذار می کنیم، اما در عوض به برخی موارد استفاده از ضربان قلب و اینکه چه وسایلی کمک می کند می پردازیم.

مطالب مرتبط: تمرین ضربان قلب 101

استفاده از اندازه گیری ضربان قلب برای اندازه گیری شدت

این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما ورزشکاران استقامتی از ضربان قلب به عنوان راهی برای دانستن میزان سختی خود استفاده می کنند. البته ضربان قلب شما تحت تأثیر عوامل زیادی به جز تلاش قرار می گیرد (آب و هوا، باد، ارتفاع، تغذیه، هیدراتاسیون، مصرف کافئین/الکل، جنسیت، و غیره) اما ضربان قلب محبوب، در دسترس و قابل دسترس است. ابزار نسبتا ارزان و آسان برای ساخت تمرینات و سطوح شدت برای جلسات تمرینی / مسابقه. به جای این که بگویید: “این یک جورهایی به نظر سخت است”، می دانید که ضربان قلب شما X ضربان در دقیقه است و بدن شما به شدت کار می کند.

اندازه گیری ضربان قلب برای تمرین

اگر واقعاً می‌خواهید با تمرین خود پیشرفت کنید، باید یک مجموعه آزمایشی برای شنا، دوچرخه‌سواری و دویدن انجام دهید تا یک منطقه تمرینی پایه و ضربان قلب ایجاد کنید—سپس می‌توانید آن مناطق را در یک برنامه تمرینی اعمال کنید. در حالی که ما در اینجا وارد انواع مختلف تست های معیار نخواهیم شد، این یک داستان عالی در مورد اینکه چرا به آنها نیاز دارید، چه کاری باید انجام دهید و چگونه مناطق فانتزی جدید خود را محاسبه کنید، است. هنگامی که آن مناطق را دارید، تمرین ضربان قلب به طور خلاصه به این صورت است: اگر شدت خود را به مقدار مشخصی تغییر دهید، بهبود خواهید یافت. اگر به میزان مناسبی از شدت ضربه بزنید، بهبود خواهید یافت. اگر مقدار مناسب تمرین آسان را انجام دهید، برای جلسه بعدی با شدت بالا ریکاوری خواهید کرد. مناطق ضربان قلب به شما کمک می کند تا در مورد سختی حرکت در زمان های خاص (در یک محدوده) و سرعت آهسته بودن به اندازه کافی برای تمرین و ریکاوری برای بازه یا جلسه بعدی راهنمایی کنید. زون ها همچنین به شما کمک می کنند که در طول مسابقه فشار نیاورید یا بیش از حد فشار نیاورید.

چرا اندازه گیری ضربان قلب برای بهبودی مهم است؟

در حالی که ایده استفاده از ضربان قلب برای مناطق تمرینی برای مدت طولانی مطرح بوده است، تجزیه و تحلیل ضربان قلب به عنوان راهی برای دانستن میزان بهبودی شما نسبتاً جدید است. امروز دستگاه ها شما را اندازه گیری می کنند تنوع ضربان قلب (HRV) و ضربان قلب در حال استراحت (RHR) شما در طول روز برای کمک به تعیین اینکه آیا خوب خوابیده اید و/یا بهبود یافته اید یا اینکه در حال شروع به تمرین بیش از حد در شدت یا حجم هستید. به عبارت دیگر، این اندازه‌گیری‌ها به شما می‌گویند که آیا برای جلسه سخت بعدی آماده هستید یا به هر دلیلی به استراحت بیشتری نیاز دارید (این ممکن است چیزی خارج از ورزش نیز باشد، مانند فشارتغذیه نامناسب، هیدراتاسیون ضعیف، بیماری، مصرف الکل، و خیلی بیشتر). اکثر دستگاه‌ها در تقطیر اطلاعات ناآشنا و اغلب غیرمعمول کار بسیار خوبی انجام می‌دهند، اما TL;DR این است: اگر HRV شما کمتر از حد معمول باشد، ممکن است خسته شوید. اگر RHR شما بالاتر از حد معمول باشد، ممکن است خسته باشید.

مطالب مرتبط: استفاده از متغیر ضربان قلب برای بهترین استفاده از تمرینات

اکنون که با سه مورد از کاربردهای اصلی ضربان قلب آشنا شدید، بیایید نگاهی به چند دستگاهی بیندازیم که می توانند به شما کمک کنند و چه زمانی بیشترین کاربرد را دارند:

بهترین دستگاه برای اندازه گیری شدت ضربان قلب

Garmin HRM-Pro Plus

130 دلار، garmin.com

در حالی که تعداد زیادی از مانیتورهای ضربان قلب با بند سینه دقیق هستند، فقط تعداد کمی از آنها داده‌های شما را به صورت محلی ذخیره می‌کنند تا بعداً آپلود و پردازش شوند—اگر می‌خواهید داده‌های پس از مسابقه را داشته باشید، اما نمی‌خواهید با ساعت‌ها و رایانه‌های دوچرخه‌سواری کار کنید، این نکته کلیدی است. شما در حال مسابقه هستید HRM-Pro Plus نه تنها داده‌های ضربان قلب را ذخیره می‌کند، بلکه از طریق بلوتوث و ANT+، و همچنین پویایی‌هایی مانند نوسان عمودی، زمان تماس با زمین، طول گام، نسبت عمودی و قدرت را نیز ارسال می‌کند. همچنین در حین شنا نیز کار می کند و آن را به پکیج کامل برای ورزشکاران سه گانه تبدیل می کند.

بهترین دستگاه برای نمایش ضربان قلب تمرین دویدن

Polar Vantage V2

400 دلار، polar.com

قطبی

در حالی که Vantage 2 می تواند برنده جایزه بهترین دستگاه برای اندازه گیری ریکاوری شود – با تست ارتوستاتیک عالی و بسیار پیشرفته (در ترکیب با نوار قفسه سینه ECG، مانند Polar H10) و برنامه عالی اندازه گیری ضربان قلب در شب برای ریکاوری. همچنین دارای ضربان قلب فوق‌العاده دقیق روی مچ و تصاویری عالی است که اطلاعات را در یک نگاه به خوبی نمایش می‌دهد. اگرچه ما هنوز یک بند قفسه سینه را برای تمرینات شدید با مناطقی که اغلب متفاوت هستند توصیه می کنیم، این دقیق ترین انتخاب برای زمانی است که نمی خواهید (یا نمی توانید) مانیتور ECG خود را بپوشید. برای بیرون انداختن 400 دلار آماده نیستید؟ قطبی نیز دارد Vantage M2 (200 دلار) که عملکردهای ضربان قلب مشابهی نیز با دقت عالی دارد.

بهترین دستگاه برای نمایش تمرین ضربان قلب هنگام دوچرخه‌سواری

سر چکشی کارو 2

400 دلار (بدون مانیتور ضربان قلب مورد نیاز)، hammerhead.io

اکثر رایانه‌های دوچرخه‌سواری مدرن می‌توانند داده‌های ضربان قلب را بخوانند و آن‌ها را به شیوه‌ای مفید ارائه کنند، اندازه صفحه نمایش، عمق رنگ، وضوح، و ارائه در نسخه دوم Hammerhead Karoo اساساً در یک لیگ خاص است. قدرت پردازش در Karoo 2 به قدری سنگین است که از نسخه ای از سیستم اندروید برای اجرای کامل آن استفاده می کند. ما عاشق صفحه نمایش لمسی ضد تابش مات و عملکردهای نقشه برداری/مسیریابی/بالا رفتن هستیم، اما از نظر تمرین با ضربان قلب، نمایش گرافیکی و منطقه ای بی نظیر است. اگر رایانه‌های دوچرخه‌سواری دیگر مانند Game Boys دهه 1990 هستند، Karoo 2 معادل گرافیکی Playstation 5 است.

بهترین دستگاه برای اندازه گیری بازیابی ضربان قلب

Woop Strap 4.0

از 30 دلار در ماه. اشتراک، ابونمان، whoop.com

علی‌رغم این واقعیت که بند Whoop معمولاً برای کاربران روزمره و «تناسب اندام» عرضه می‌شود، در واقع مجموعه‌ای از ابزارهای بسیار قدرتمند است که از یک نمایشگر نوری ضربان قلب استفاده می‌کند و در طول روز برای جمع‌آوری HRV، RHR، خواب، تنفسی استفاده می‌شود. و مقادیر اکسیژن خون. برای روشن بودن، این بسیار شبیه به کاری است که بسیاری از ساعت‌های هوشمند سطح متوسط ​​تا بالا نیز انجام می‌دهند. قدرت واقعی، با این حال، در تجزیه و تحلیل داده های براق و قابل درک Woop نهفته است. برخلاف برخی از سنسورهای HRV/RHR، توصیه‌های بسیار کاربردی (و در زمان واقعی) در مورد میزان خستگی شما در طول روز ارائه می‌کند. همچنین دارای برخی از عملکردهای خواب بسیار پیشرفته است که در ساعت هوشمند نمی توانید آنها را پیدا کنید، مانند یک “زنگ هشدار” لرزشی که وقتی به خواب مطلوب شبانه خود رسیدید، شما را از خواب بیدار می کند.