چگونه صحبت های رژیم غذایی را در این فصل تعطیلات مختل کنیم


“], “filter”: { “nextExceptions”: “img, blockquote, div”, “nextContainsExceptions”: “img, blockquote”} }”>

وقتی >”,”name”:”in-content-cta”,”type”:”link”}}”>برای Outside+ ثبت نام کنید، به همه چیزهایی که منتشر می کنیم دسترسی پیدا کنید.

خود تعطیلات می تواند احساسات بسیار متفاوتی را برای افراد مختلف ایجاد کند. در حالی که بسیاری از سنت‌هایی که از فصل تعطیلات می‌آیند قدردانی می‌کنند، برخی دیگر از گفتگوهایی که ممکن است با خانواده، دوستان و دیگران درباره وزن و رژیم غذایی داشته باشند متنفرند. حقیقت این است که مکالمه هایی از این دست می توانند باعث ایجاد استرس در اطراف تصویر بدن شوند و رفتارهای محدودکننده و وسواسی را تشویق کنند تا ظاهر شوند.

فضای ورزش استقامتی خود مملو از فرهنگ رژیم غذایی است، لاغری را پرستش می‌کند و آن را با توانایی عملکرد بهتر برابر می‌داند، یا چیزی که می‌خورید را به نوعی ارزش اخلاقی بالا متصل می‌کند. اغلب احساس بدی نسبت به خود و آنچه می خورید به شما تحمیل می شود و در نتیجه باعث کاهش وزن می شود.

وزن یا رژیم غذایی ایده آلی برای دوندگان استقامتی وجود ندارد. شما حق دارید صحبت های مربوط به رژیم غذایی را در تعطیلات تعطیل کنید، اگر باعث می شود احساس بدی نسبت به خودتان داشته باشید، یا اگر این احساس را در شما ایجاد کند که درگیر رفتارهای غذایی نامنظم هستید. با این حال، انجام این کار زمانی که در محاصره خانواده و دوستانی هستید که ممکن است نخواهید آنها را ناراحت کنید ممکن است دشوار باشد.

Emily Tessier، RDN، با بسیاری از ورزشکاران استقامتی کار می کند که با اختلالات خوردن و خوردن دست و پنجه نرم می کنند و اظهار می کند که “او می بیند که سطح استرس در اطراف غذا و تصویر بدن در تعطیلات به طور قابل توجهی افزایش می یابد. دلایل آن عبارتند از مهمانی‌ها و گردهمایی‌های مکرر شامل غذاها و دسرهای «ناسالم» از نظر جامعه، نظرات پیرامون ترس از افزایش وزن از سوی دوستان و خانواده، و ذهنیت محبوب فرهنگ رژیم غذایی «سال نزدیک، من جدید» در مورد انتخاب غذا و ورزش. اینها را با فصل دویدن ترکیب کنید و این یک دستور العمل برای وحشت است.

امید هست. ما می‌توانیم از طریق تعیین مرزها و ارائه مجموعه‌ای از مهارت‌ها یا پاسخ‌ها برای کمک به پاسخ به این سناریوهای استرس‌زا، انعطاف‌پذیری ایجاد کنیم.

مطالب مرتبط: بیایید در مورد اختلال خوردن صحبت کنیم.

تعیین مرزهای مکالمه

انجام تعیین مرز ممکن است دشوار باشد، حتی کاملاً ترسناک، اما تسیر به ما یادآوری می‌کند: «مدیریت احساسات یا واکنش‌های دیگران مسئولیت شما نیست و این حق شماست که مرزهای خود را بیان کنید و به شما اطلاع دهید که چقدر می‌تواند برای شما مفید باشد.»

این در نهایت انتخاب شماست که چگونه مرزها را تعیین می کنید، اما آنها می توانند از آموزنده تا صریح متغیر باشند، و واقعاً هیچ راه درستی برای مدیریت این موقعیت ها وجود ندارد. برای اعضای خانواده، گاهی اوقات بازی با احساسات در مقابل استفاده از صحبت های آموزنده می تواند راه موثرتری برای تغییر باشد، زیرا آنها شما را دوست دارند و می خواهند از شما حمایت کنند. به یاد داشته باشید، ممکن است در حال حاضر نتوانید نظر یکی از دوستان یا اعضای خانواده را در مورد فرهنگ رژیم غذایی تغییر دهید، اما ممکن است آنها را ترغیب کنید تا در مورد افکار و نظرات خود در آینده فکر کنند.

وقتی مرزها مشخص شدند، سخت ترین قسمت ممکن است چسبیدن آنها باشد. شما باید در مورد تقویت آنها بارها و بارها قاطع باشید. Tessier اشاره می کند که “در حال حاضر، ممکن است زمان بر و بی اثر باشد، اما تکرار بر اهمیت این موضوع برای شما تاکید می کند. تعیین مرزها می تواند خسته کننده باشد و دوستان و خانواده ممکن است در ابتدا عقب نشینی کنند. این به این دلیل نیست که آنها می‌خواهند به شما استرس وارد کنند یا به شما آسیب برسانند – احتمالاً به این دلیل است که هرگز احساس نکرده‌اند که اجازه انجام کاری را که شما انجام می‌دهید دارند یا حتی به عنوان یک احتمال به ذهنشان خطور نکرده است. با پایبندی به مرزهای خود، نه تنها از رفاه خود محافظت می کنید، بلکه بذرها را برای دیگران نیز می کارید.”

همچنین، اگر در موقعیت‌های خاصی قرار می‌گیرید که پیش‌بینی می‌کنید به‌ویژه دشوار خواهد بود، داشتن یک همسر، دوست یا دیگر اعضای خانواده به شما کمک می‌کند تا مرزهایتان را تقویت کنید. وقتی همه چیز کمی طاقت فرسا به نظر می رسد، داشتن یک سیستم پشتیبانی می تواند به شما کمک کند احساس امنیت بیشتری داشته باشید.

هنگامی که به این فکر کردید که می‌خواهید مرزهای خود را تعیین کنید، ارائه مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و پاسخ‌های نمونه می‌تواند به شما کمک کند در لحظه چگونه با خودتان رفتار کنید. نوشتن این پاسخ‌ها می‌تواند مفید باشد تا احساس کنید برای داشتن یک جعبه ابزار در اکثر موقعیت‌ها آماده هستید. شما هرگز نمی دانید چه زمانی و چگونه آنها مفید خواهند بود.

مطالب مرتبط: اهمیت خوردن غذای کافی

اگر در این فصل تعطیلات در حال تلاش برای برهم زدن صحبت های رژیم غذایی هستید، از مثال های زیر استفاده کنید:

  • دوستان گروه دویدن در مورد آخرین رژیم غذایی که امتحان می کنند صحبت می کنند:

از چه تکنیک پاسخگویی استفاده کنیم: موضوع را عوض کن.

نمونه پاسخ: من در مورد آن رژیم چیزی نشنیده ام. اما آیا همه شما در مورد رستوران جدیدی که به تازگی در شهر افتتاح شده است شنیده اید؟ باید زود امتحانش کنیم!»

  • عمه شما در مورد چگونگی تغییر بدن شما نظر می دهد:

از چه تکنیک پاسخگویی استفاده کنیم: با همدلی برخورد کنید.

نمونه پاسخ: من شما را دوست دارم اما واقعاً از صحبت کردن در مورد وزن یا فرهنگ رژیم غذایی لذت نمی برم. من واقعا عاشق گوش دادن به بدنم و انرژی دادن به آن بودم، بنابراین اگر بتوانیم همین الان از این موضوع اجتناب کنیم واقعا ممنون می شوم.

  • مربی شما در مورد اینکه چگونه همه باید در این فصل تعطیلات “نظارتان پذیرایی” را تماشا کنند، چیزی می گوید تا بتوانید در سال 2023 تناسب اندام و شرایط مسابقه داشته باشید:

از چه تکنیک پاسخگویی استفاده کنیم: دوباره تمرکز را روی آنها قرار دهید.

نمونه پاسخ: «چرا خوردن غذا چیز بدی است؟ تعطیلات قرار است لذت بخش باشد و خوراکی ها به ما کمک می کنند مانند هر غذای دیگری سوخت بدن خود را تامین کنیم!»

  • شریک زندگی شما بعد از تعطیلات سر میز شام در مورد “تعطیف غذا خوردن” نظر می دهد:

از چه تکنیک پاسخگویی استفاده کنیم: برای اطلاع رسانی یا توضیح دادن وقت بگذارید.

نمونه پاسخ: من معتقد نیستم که برچسب زدن به غذاها به عنوان خوب یا بد منطقی باشد. بعلاوه پرهیز از برخی غذاها فقط باعث می شود که من به آنها بیشتر بخواهم.»