غذایی بخورید که از آن لذت می برید


“], “filter”: { “nextExceptions”: “img, blockquote, div”, “nextContainsExceptions”: “img, blockquote”} }”>

وقتی >”,”name”:”in-content-cta”,”type”:”link”}}”>برای Outside+ ثبت نام کنید، به همه چیزهایی که منتشر می کنیم دسترسی پیدا کنید.

من عاشق غذا هستم. خوردن در یک رگه بی سابقه هزاران روز در تریبون زندگی من است. من عاشق وعده های غذایی بزرگ و پر از سبزیجات و میوه هستم. من همچنین عاشق چیپس سیب زمینی، شکلات، غلات و بستنی هستم. صحنه سفال Patrick Swayze از Ghost؟ من و چیپس نمک و سرکه، چهار بار در هفته.

پس بله، من عاشق غذا هستم. اما همیشه اینطور نبود.

دسته بندی غذا به «خوب» و «بد»

احتمالاً فکر می‌کنید که دارم در عشقم به غذا اغراق می‌کنم، اما من با شما واقعی هستم. من اینطوری به دنیا اومدم. به من گفته شد که وقتی کودک نوپا بودم، هرگز نمی‌خواهم غذا بخورم. تنها دفعاتی که عصبانی شدم شامل پنج دقیقه تاخیر خوردن شام بود. از پدرم می‌پرسیدم که کی شام را آماده می‌کند، و او می‌گوید «به زودی». من دوباره گریه می کردم، “به زودی خیلی طولانی است!”

آن بچه بدون سوئیچ، مانند حیوان آزمایشگاه محله شما، مسیری قابل پیش بینی داشت. من از همکلاسی هایم بزرگتر بودم. این موضوع حساسی است که باید در مورد آن صحبت کرد زیرا همه بدن ها زیبا هستند، اما من فکر می کنم با توجه به پیام هایی که در جوانی درونی کردم، برای زمینه در این بحث مهم است. اندازه بدنم افکارم را پر کرد، درست مثل آن که آن تی شرت فوق العاده بزرگ را در مهمانی استخر یکی از دوستانم پر کرد.

بدنم خوب بود – سالم و قوی بودم. اما من عمیقاً خودآگاه بودم. و این شک به خود، خاک حاصلخیز بود که در آن چیزی بسیار شوم تر می توانست رشد کند. تنها چیزی که نیاز داشت یک دانه بود.

مرتبط: پنج نشانه اصلی که نشان می دهد برنامه غذایی شما برای شما کار نمی کند

در نگاهی به گذشته، من مطمئن نیستم که دقیقا چه چیزی آن بذر را کاشت. خواندم سلامت مردان مجله و بسیاری از سایت‌های اینترنتی در مورد «تغذیه تمیز»، «رژیم‌های غذایی کم‌چرب» یا هر چیز دیگری که در اواخر دهه 90 رایج بود. من همچنین برخی از نظرات گذرا از تماشاگران را در اولین اجرای سرگرم کننده 5K به یاد دارم.

علت هر چه که باشد، عشقم به غذا را به عنوان مشکلی که باید حل شود درونی کردم و با تبدیل چیزی که دوست داشتم به منبع شرم و قضاوت آن را حل کردم. من غذای “بد” را با هدف تعقیب مدهای بهداشتی و عضلات شکم تخته‌شویی که در مجلات می‌دیدم، شیطانی ساختم. شکمم وارد نشد، اما به دلیل کمبود مواد مغذی، قسمتی از موهای بالای سرم را از دست دادم. حتی زمانی که رابطه بهتری با غذا برقرار کردم (هیچ جایی به جز بالا رفتن وجود نداشت)، همچنان غذاها را بر اساس برخی ادراک تحریف شده از کیفیت تغذیه در دسته بندی های اخلاقی قرار دادم. این ادراک دارای گره های تکاملی بود که تا زمانی که من در دانشگاه بودم ادامه داشت.

آن زمان بود که دویدن طولانی مدت را دوباره کشف کردم.

خوب و بد از دویدن

برای من دویدن یک راه نجات بود. من تجربه دست اولی در مورد مشکلات کم سوخت رسانی داشتم و نسبتاً سریع در دسترس بودن انرژی کم را به آسیب ها و عملکرد ضعیف مرتبط کردم.

به تدریج، غذاهای «سلامتی» با سیب زمینی سرخ کرده تکمیل شدند و آن الگوهای فکری قدیمی محو شدند (با ظهور دوره ای). غذا یک تصمیم اخلاقی بین خوب و بد نیست. غذا سوخت است و مهمتر از همه غذا می تواند بسیار سرگرم کننده باشد. با کشف دوباره عشق به همه غذاها، هزاران شادی به زندگی دوباره اضافه شد.

با این حال، اغلب اوقات، دویدن و مربیان در جامعه دویدن به مسیرهای ورزشکاران کمک می کنند که مسیر مخالف را طی کنند. من امروز این مقاله را به دلیل نظرات اخیر در جامعه می نویسم که به نظر می رسد غذاها را به دو دسته “خوب” و “بد” طبقه بندی می کنند، که می تواند برای عملکرد و سلامتی برخی از ورزشکاران منفی باشد. من قصد ندارم به آن‌ها در اینجا پیوند دهم، زیرا نیازی به تقویت دیدگاه‌های قدیمی و بالقوه خطرناک نداریم. اما احتمالاً در برخی مواقع این نوع نظرات را دیده یا شنیده اید، که به این معنی است که انتخاب های درست و انتخاب های غذایی نادرست، با عملکرد و سلامت در خط وجود دارد.

بیایید در مورد اینکه چرا آن جملات به طور کلی برای ورزشکاران قابل اجرا نیست صحبت کنیم.

دویدن باعث ایجاد یک آگاهی بیش از حد در مورد الگوهای تقویتی می شود و نظرات می توانند مانند آن ها شوند سلامت مردان مجلاتی که در سال 1998 خواندم. زندگی هزاران نفر توسط گفتگوهایی که فاقد ظرافت فردی هستند با حمایت از شیوه های عموماً محدودکننده تغییر منفی داده است.

داستانی دلخراش از یک ورزشکار که من مربی آن هستم، یک میز شام را شب بعد از یک مسابقه بزرگ توصیف می کند. مربی چیزی گفت که اشتباه و خطرناک است: “قهرمانان نان نمی خورند” در حالی که سبد را از روی میز برداشت. از بین ورزشکاران حاضر در آن میز، تنها یک نفر امروز در حال دویدن است، و آنها هنوز با ترکش های احساسی ناشی از اینکه اشتباهاً به آنها گفته شده است که انتخاب های غذایی محدود را به نتایج ورزشی مرتبط کنند، دست و پنجه نرم می کنند.

این تحقیق صریح است – خوردن به اندازه کافی یکی از مهم ترین بخش های طولانی مدت است رشد ورزشی آ مقاله مروری 2019 که در نظر فعلی در تحقیقات غدد درون ریز و متابولیکساعت توضیح داد که چگونه نخوردن غذای کافی می تواند باعث ایجاد مجموعه ای از اثرات منفی فیزیولوژیکی شود که سلامت طولانی مدت را اژدر می کند.خرابی اینجا). آ مقاله مروری 2021 که در پزشکی ورزشی دریافتند که تمرین بیش از حد و سوخت کم ممکن است دو روی یک سکه باشند (بررسی اجمالی). سوخت کم سوخت مزمن می تواند یک طوفان منفی فیزیولوژیکی ایجاد کند، بر خلاف هر چیز دیگری که در ادبیات دیده می شود، و همانطور که توسط مقاله مروری 2020 که در پزشکی ورزشی – باز، می تواند بر هر بخشی از آنچه ما را به انسان های شاد و رضایت بخش می رساند، از سطح سلولی به بالا تأثیر بگذارد.

با این حال، حتی با وجود تمام آن تحقیقات و تمام داستان های ترسناک شخصی، صداهای جامعه هنوز هم گاهی غذا را در سبدهای اخلاقی تغذیه خوب از یک طرف و رژیم غذایی بد از طرف دیگر دسته بندی می کنند. از نظر علمی، بر اساس تحقیقات، این روش کار نمی کند. همه غذاها می توانند غذای خوبی باشند، در چارچوب های بدیهی در افراط بیش از حد.

برداشت من: مردم باید غذاهایی بخورند که از آن لذت می برند تا به کاری که انجام می دهند کمک کند تا تعریف شخصی خود را از “قوی” پیدا کنند، هر چه که برای آنها معنی دارد. همیشه به اندازه کافی بخور گاهی زیاد غذا بخورید خیلی کم بخورید، هرگز.

پیدا کردن قوی خود

بدیهی است که این اظهارات فوق العاده کلی هستند و دستورالعمل های آسانی برای اعمال انتخاب های غذایی فردی ارائه نمی دهند.

“برای تامین انرژی کاری که انجام می دهند” و “به اندازه کافی غذا بخورند، همیشه” بندهایی هستند که کارهای سنگین زیادی را انجام می دهند که به بهترین وجه با درک زمینه سلامت فردی، به طور ایده آل در کنار یک متخصص بهداشت انجام می شود. اما عمومیت شروع از یک مکان بدون محدودیت نکته است، زیرا علم در مورد تغذیه ورزشکاران از اهداف اولیه باز بودن تغذیه و پایداری طولانی مدت پشتیبانی می کند.

خطرات سوخت کم به خوبی مستند شده است: اختلالات غدد درون ریز و متابولیک، صدمات، کاهش سازگاری، مشکلات سیستم عصبی، کاهش عملکرد ایمنی، مشکلات عملکرد جنسی، و ظاهراً نیمی از بلایای دیگری که می توانید در کتاب های درسی پزشکی بیابید. در مقابل، خطرات ورزشکارانی که چیپس سیب زمینی می خورند برای بخشی از آن انرژی به هیچ وجه مستند نشده است. با این حال، هر زمان که من یا هر کس دیگری سعی می کنیم عشق به انواع مختلف غذا را جشن بگیریم، همیشه کسی وجود دارد که آماده است فریاد بزند: “تغذیه ضعیف مردم را می کشد و برای ورزشکاران خوب نیست!” به بیان ساده، این استدلال در این زمینه کاملاً مزخرف است.

این تحقیق صریح است – خوردن به اندازه کافی یکی از مهم ترین بخش های رشد طولانی مدت ورزشی است.

بله، برای یک فرد کم تحرک، مصرف بیش از حد غذاهای بسیار فرآوری شده می تواند با بیماری قلبی و پیامدهای منفی سلامتی مرتبط باشد. اما این نتایج سلامت جمعیت برای ورزشکارانی که فعال هستند و هر نوع اعتدال کلی را انجام می دهند، مرتبط نیست.

این یک انتخاب بین خوردن چیپس سیب زمینی یا نخوردن آن نیست. وقتی می‌گویم همه غذاها خوب هستند، منظورم این است که دستیابی به انرژی سالم اجازه می‌دهد تا هر غذایی در حد اعتدال باشد، و این برای جلوگیری از پیامدهای علمی قطعی سوخت‌رسانی کم در طول یک زندگی ورزشی کاملا ضروری است.

با توجه به قطعیت علمی در مورد اینکه وقتی ورزشکاران به اندازه کافی غذا نمی خورند چه اتفاقی می افتد، من در مورد عشقم به غذا زیاد صحبت می کنم. هفته گذشته، هنگام ثبت فهرست 10 غذای برتر میان وعده‌هایم، به درستی به چالش کشیده شدم. آیا غذاهای بسیار فرآوری شده بر سازگاری و بهبودی تأثیر نمی گذارد؟ ضمنی: پس آیا بهینه نیست که از آنها به طور کلی اجتناب کنیم؟

من پاسخ دادم که وقتی جشن خوردن به اندازه کافی و سرگرم شدن با غذا از یک طرف در مقابل تشویق مردم به خوردن غذاهای فرآوری شده از طرف دیگر است، یک معادل کاذب وجود دارد، زیرا این اخراج توسط مربیان بد به گونه‌ای استفاده شده است که دیدگاه‌های بدن را مخدوش می‌کند. -پذیرش – پذیرفته شدن. کمبود سوخت یک آفت عمیق در دنیای دویدن است، به ویژه برای جوانان، که مطالعات متعددی از آن حمایت می کند. بله، فردی که فقط روی چیتو سوخت می زند ممکن است با مشکلاتی مواجه شود، اما چیتوها در کنار هر چیز دیگری در حد اعتدال خوب هستند. به بسیاری از دوندگان آموزش داده می شود که کنترل غیرضروری بر آنچه وارد بدنشان می شود داشته باشند و در این فرآیند، هدف تفریح ​​و شادی در زندگی را از دست می دهند.

به عبارت دیگر، تغییرپذیری ضربان قلب یا هر معیار ریکاوری دیگری پس از چیتوس و ساندویچ BLT برای یک ورزشکار متفاوت نخواهد بود، اما اگر چیتوس به ورزشکار کمک کند از سوخت کم (در حالی که این فرآیند را بیشتر دوست دارد) اجتناب کند، نسبت به یک “F*” دلچسب خواهد بود. CK YES” برای Cheetos.

عشق و لذت با غذا

در مورد هر چیزی که مربوط به تغذیه است، تفاوت های ظریف فردی وجود دارد که انجام این بحث ها را به طور کلی دشوار می کند. همه باید با یک متخصص تغذیه، پزشک یا دیگر متخصص تغذیه برای دستورالعمل های فردی کار کنند. اما مگر اینکه از قبل یک وضعیت سلامتی داشته باشید، تمام غذاهایی که دوست دارید می توانند بخشی از تعادل معادله در دسترس بودن انرژی شما باشند.

من و مگان مربی همکارم در طول این سال ها هزاران صفحه خون برای ورزشکاران دیده شده است. هر زمان که کلسترول بالا برگشت، از ورزشکار می خواهیم که با پزشک صحبت کند. و رایج‌ترین زمانی که می‌بینیم پرچم ورزشکاران ربطی به چیزبرگر ندارد – در واقع، بسیاری از ورزشکارانی که هر چیزی را که دوست دارند می‌خورند، بهترین کار خون را از همه دارند. در عوض، این میزان بالا اغلب برای ورزشکارانی است که سابقه اختلالات خوردن دارند.

همیشه به اندازه کافی بخور گاهی زیاد غذا بخورید خیلی کم بخورید، هرگز.

که “هیپرکلسترولمی” نامیده می شود، تا حدودی نامشخص است که چرا این وضعیت می تواند با اختلالات خوردن مرتبط باشد، اما یکی از راه های تکان دهنده غیرمنتظره را نشان می دهد که کمبود سوخت مزمن می تواند بر سلامت طولانی مدت تأثیر بگذارد. من آشفتگی کم سوختی با آنزیم های کبدی، عملکرد کلیه، پاسخ های انسولین و تقریباً هر ارزش خونی دیگر را دیده ام. من هنوز ورزشکاری را ندیده‌ام که گاهی چیتو و چیزبرگر می‌خورد، مسائلی که با این انتخاب‌ها توضیح داده می‌شوند. با توجه به انرژی مورد نیاز ورزش‌های دو و میدانی، مسیرهای به شدت منفی سلامتی احتمالاً یک رویکرد تغذیه‌ای نامتعادل مضحک را اتخاذ می‌کنند که در آن مصرف از محل کار جدا می‌شود و/یا آنها منحصراً غذاهای سرخ‌شده می‌خورند که فلامین داغ هستند.

من از یک متخصص تغذیه دور هستم، پس لطفاً به حرف متخصص تغذیه ورزشی خود گوش دهید. اما من صبح یک کارشناس مربیگری، با پنجره هایی به سفرهای ده ها مسابقات قهرمانی ملی و پیشرفت های شخصی هیجان انگیز مشابه. من قول می دهم: یک ورزشکار فقط با پشت هم گذاشتن سال ها ثبات می تواند به پتانسیل عملکرد خود دست یابد و آن سال های ثبات مستلزم خوردن غذای کافی است.

متعادل کردن این معادله در دسترس بودن انرژی نیازی به چیپس سیب زمینی ندارد. اما اگر مثل من هستید و زندگی با مقداری نمک و سرکه سرگرم‌کننده‌تر است، پس مقداری از آن خوبی ترد می‌تواند بخشی از نقشه قهرمان شما باشد.

مطالب مرتبط: با این جفت های غذایی بنگ را برای جفت های غذایی به حداکثر برسانید

برای ورزشکاران جوان، سوخت رسانی به زندگی و تمرین شما می تواند یک عمل عشقی و شادی باشد.

برای ورزشکاران مسن تر، یا کسانی که از قبل نگرانی های سلامتی دارند، همین اصل صدق می کند … اما برای اطمینان با پزشک خود و آزمایش خون خود مشورت کنید.

برای همه، بیایید فرهنگ جشن غذا را در جامعه دونده تشویق کنیم. بله، حتی غذاهای سرخ شده و چرب.

هر موفقیت فیزیکی به عنوان یک رویا شروع می شود. اما بزرگ‌ترین و طولانی‌مدت‌ترین رویا فقط به خاطر شکم سیری می‌تواند به واقعیت تبدیل شود.

دیوید روش از طریق خدمات مربیگری خود با دوندگان با تمام توانایی ها شریک می شود. برخی از کار، همه بازی. با مگان روش، MD، او میزبانی می کند پادکست Some Work, All Play در مورد دویدن (و چیزهای دیگر)، و آنها به سؤالات آموزشی در یک پادکست جایزه و خبرنامه در خود پاسخ می دهند صفحه Patreon از 5 دلار در ماه شروع می شود.