نکاتی برای روز مسابقه – iRunFar


کتاب جایی که جاده به پایان می رسد راهنمای دویدن در مسیر

اگر از این مقاله لذت می برید، پس نسخه خود را از کتاب «جایی که جاده به پایان می رسد!» تهیه کنید.

به نسخه این ماه “Where the Road Ends: A Guide to Trail Running” خوش آمدید، جایی که ما به شما کمک می کنیم برای اولین مسابقه تریل برنامه ریزی کنید!

“جایی که جاده به پایان می رسد” نام این ستون و کتاب است مگان هیکس و برایون پاول از iRunFar منتشر شده در سال 2016. کتاب جایی که جاده به پایان می رسد: راهنمای دویدن در مسیر یک راهنمای نحوه ی دویدن در مسیر است. ما با ناشر Human Kinetics کار کردیم تا کتابی بسازیم تا هر کسی بتواند شروع کند، ایمن بماند و در این مسیر الهام بگیرد.

این کتاب به شما می آموزد که چگونه در مسیرهای فنی مذاکره کنید، نقشه بخوانید، برنامه تمرینی خود را بسازید، اصول اولیه نوشیدن و خوردن هنگام دویدن را درک کنید، و خیلی چیزهای دیگر. این ستون با انتشار بخش هایی از کتاب و همچنین تشویق به گفتگو در بخش نظرات هر مقاله، همین کار را انجام می دهد.

در این مقاله گزیده ای از فصل 12 در مورد مسابقات تریل و نحوه آماده شدن برای آن را برای شما آورده ایم. ماه گذشته، نکاتی را در مورد آماده شدن برای مسابقه شما از قبل ارائه کردیم. در این مقاله، نکاتی را در روز مسابقه به اشتراک می گذاریم که به شما کمک می کند بهترین روز خود را داشته باشید.

خطوط شروع

طبیعتاً، تریل دویدن ما را به مکان‌های دورافتاده‌ای می‌برد. بر این اساس، ممکن است لازم باشد مسیری پیچیده و گیج کننده را به سمت خط شروع یک مسابقه تریل دنبال کنید. فقط رسیدن به آن ممکن است مانند یک سفر پر پیچ و خم و پر پیچ و خم در تک مسیر باشد. اکثر وب سایت های مسابقه دستورالعمل های خوبی برای شروع با نقشه ها و مسیرهای نوشته شده ارائه می دهند.

اگر با دستگاه GPS به خط شروع حرکت می کنید، از آن برای تأیید موقعیت مکانی خود نسبت به دستورالعمل های ارائه شده استفاده کنید. به طور کامل به واحد GPS خود متکی نباشید زیرا دستگاه های GPS همیشه نمی توانند شما را به درستی در مناطق دوردست هدایت کنند. مطمئن شوید که زمان اضافی زیادی برای پیچ‌های پر پیچ و خم و اشتباهی که ممکن است بخشی از این سفر باشد، بگذارید.

شهر چادری در منطقه شروع/پایان 100 مایلی ورمونت 2018. برخی از مسابقات تریل مناطق کمپینگ مشخصی را ارائه می دهند که اگر مسابقه شما در جایی دور افتاده باشد و/یا خیلی زود شروع شود می تواند مفید باشد. عکس: دیو پریگانک

پارک کردن برای همه به جز بزرگترین مسابقات تریل که بعداً در مورد آن صحبت خواهیم کرد، معمولاً ساده است، اگر گاهی اوقات نامرتب باشد. معمولاً داوطلبان مسابقه شما را به سمت یک جای پارک خالی راهنمایی می کنند، اما آماده باشید که این مکان پارک خارج از جاده باشد، شاید در یک زمین چمن یا گل آلود. بسته به طرح خط شروع و منطقه پارکینگ، ممکن است مجبور شوید فاصله نسبتاً زیادی از ماشین خود تا خط پیاده روی کنید. زمان بودجه برای این.

کسانی که با مسابقات جاده‌ای آشنا هستند، زمانی که به سرویس‌های بهداشتی خط شروع اشاره می‌کنیم، تصویر مشابهی به ذهنشان خطور می‌کند: ردیفی طولانی از حمام‌ها با صف طولانی‌تری از دوندگان منتظر. وضعیت دستشویی در خط شروع یک مسابقه تریل ممکن است مشابه این یا کاملاً متفاوت باشد. گاهی اوقات شما با همین خط از پورتاپوتی ها روبرو می شوید، در حالی که در زمان های دیگر به سرویس بهداشتی در یک مسیر یا مرکز بازدید کننده دسترسی خواهید داشت. احتمالاً باید منتظر نوبت خود باشید، بنابراین مقداری زمان دستشویی را در برنامه قبل از شروع خود قرار دهید. بسته به اینکه چقدر امکانات ساده باشد، ممکن است راهی برای تمیز کردن دستان خود پس از استفاده از حمام داشته باشید یا نداشته باشید. در صورت لزوم، ضد عفونی کننده دست یا دستمال مرطوب کودک همراه خود داشته باشید.

در شروع مسابقه تریل، باید چک کنید و همچنین شماره پیشخوان خود را بردارید و شاید مقداری مانند یک پیراهن یا کلاه بخرید. گاهی اوقات مسابقه ها از شب قبل در یک فروشگاه محلی یا هتل پذیرش می کنند، اما برخی دیگر فقط در خط شروع چک این را ارائه می دهند. حتی اگر قبل از صبح مسابقه ثبت نام کرده باشید، ممکن است لازم باشد در روز مسابقه دوباره چک کنید تا مسابقه لیست دقیقی از افرادی که در کورس هستند داشته باشد. مطمئن شوید که همه اینها را از وب سایت مسابقه یادداشت کنید. باز هم، اعلام حضور ممکن است زمان ببرد، بنابراین با زمان کافی برای انجام آن وارد شوید.

از آنجایی که مسابقات تریل غالباً مستقیماً روی یک مسیر با فضای کمی برای عبور حرکت می کنند، باید خود را در بین همتایان خود بشناسید. اگر در گروه خود را خیلی جلوتر ببینید، احتمالاً در قطاری از دوندگان خیلی سریع گیر می‌آورید که می‌تواند نیمه دوم مسابقه شما را به یک حرکت آهسته و دردناک تبدیل کند. اگر خودتان را خیلی دور می بینید، ممکن است وقت خود را تلف کنید و منتظر بمانید تا کسانی که جلوتر از شما هستند در مورد زمین مذاکره کنند. برای اینکه خود را به درستی بشناسید، اندازه جمعیت را تخمین بزنید و با توجه به نتایج مسابقه قبلی خود را در آن قرار دهید. به عنوان مثال، اگر اغلب در حدود 30 درصد برتر را به پایان می رسانید، خود را پشت سر یک سوم دوندگان قرار دهید.

2018 Ruck a Chuck 50k شروع شد

مسابقه‌دهنده‌های مشتاق برای شروع Ruck a Chuck 50k 2018 آماده هستند. عکس: Singletrack Running

وقتی می‌بینید که نیاز به مذاکره در مورد یک پاس دارید یا اجازه می‌دهید دونده‌های دیگر از شما عبور کنند، با احتیاط و احترام به دیگران اشتباه کنید. اگر دوست دارید از یک دونده دیگر عبور کنید، مؤدبانه از شخص جلوتر اجازه بخواهید. وقتی مسیر اجازه می‌دهد، فرد باید کنار برود تا شما را رها کند. اگر دونده دیگری می‌خواهد از کنار شما عبور کند، به محض اینکه مطمئن شد، همان قدم کوچک را از مسیر پیاده کنید. اندکی مهربانی در زندگی و در مسیر راه طولانی است.

ماندن در دوره

چیزی که از مسابقه تریل به مسابقه تریل بیشتر متفاوت است نحوه علامت گذاری دوره ها است. اگرچه از مسابقه ای به مسابقه دیگر سازگاری پیدا نمی کنید، وب سایت یا جلسه توجیهی قبل از مسابقه مکان های مناسبی برای اطلاع از نحوه علامت گذاری یک دوره هستند. اکثر دوره‌ها حداقل تا حدودی با نوار رنگی به عرض اینچ (عرض 2.5 سانتی‌متر) که به عنوان پرچم‌گذاری شناخته می‌شود، مشخص شده‌اند.

پرچم گذاری از درختان، درختچه ها، علف ها و نشانگرهای دنباله دائمی آویزان می شود. بیشتر اوقات، پرچم گذاری برای مشخص کردن مسیری که باید طی کنید آویزان می شود. پرچم دار در رنگ های زیادی وجود دارد، اما صورتی، نارنجی و زرد اغلب در مسابقات تریل استفاده می شود. به طور کلی، مدیران مسابقه از ابتدا تا انتها برای ترسیم مسیر از علامت گذاری همرنگ استفاده می کنند.

برخی از رویدادها مسابقات چند مسافتی را برگزار می کنند، بنابراین مدیران مسابقه اغلب از پرچم گذاری با رنگ های مختلف برای نژادهای مختلف استفاده می کنند. مطمئن شوید که رنگ پرچم‌گذاری را که باید دنبال کنید، می‌دانید. گاهی اوقات، نژادها از پرچم های کوچک یا نشانگرهای بازتابنده آویزان شده از پرچم یا متصل به چوب های فلزی نازک در زمین استفاده می کنند.

پرچم های The-Rut-Big-Sky-Montana-Flags

پرچم‌ها در دوره The Rut. عکس: iRunFar/Meghan Hicks

یک مدیر مسابقه می‌تواند علامت‌گذاری را با نشانگرهای اضافی، مانند فلش‌های آردی یا صفحات پلاستیکی با فلش‌هایی که به کجا باید بروید، به ویژه در تقاطع‌ها، تکمیل کند. گاهی اوقات، تابلوهای اشتباه، نوارهایی با رنگ های متفاوت یا موانع شاخه ها در مسیرهایی قرار می گیرند که نباید از آنها عبور کنید.

در یک موقعیت ایده‌آل علامت‌گذاری، یک مدیر مسابقه مسیر را در فواصل زمانی منظم با چیزی که ما نشانگرهای اطمینان می‌نامیم علامت‌گذاری می‌کند، مثلاً هر ربع یا نیم مایل (هر نیم یا کامل کیلومتر). این نشانگرها تأیید می کنند که شما در طول دوره های مورد انتظار و منظم در مسیر درستی حرکت می کنید. اگر برای مدتی به یاد نمی آورید که یک نشانگر را دیده اید، می توانید به طور فعال به دنبال آن بگردید. اگر بعد از مدتی کوتاه‌تر از فواصل زمانی قبلی، یکی را نمی‌بینید، اگر هیچ دونده دیگری در اطراف شما نمی‌تواند با اطمینان بگوید که هنوز در مسیر هستید، ممکن است بخواهید آن را برگردانید.

اگر چشمانتان را بپوشانید، بعید است در مسیریابی با مشکل مواجه شوید.

انتظارات ایستگاه امداد

پایگاه‌های امداد چراغ‌های امیدی هستند که آب، غذا و چهره‌های دوستانه را در مکان‌های دورافتاده عرضه می‌کنند. اگرچه طرح‌بندی ایستگاه‌های کمک‌رسانی از مسابقه‌ای به مسابقه دیگر و حتی از ایستگاهی به ایستگاه دیگر در یک مسابقه متفاوت است، اما در بین همه آن‌ها تکیه‌گاه‌های خاصی پیدا خواهید کرد.

به احتمال زیاد، داوطلبان عبور شما را به صورت دستی یا با تراشه و تشک زمان‌بندی ضبط می‌کنند تا مسابقه بتواند مکان هر دونده را ردیابی کند. این معمولاً هنگام ورود یا خروج از یک مرکز امداد اتفاق می افتد. هر کاری که می توانید برای تسهیل این روند انجام دهید.

ماریان هوگان - UTMB 2022 - Courmayeur

ماریان هوگان در حال لذت بردن از پیتزا و کوکاکولا در ایستگاه کمکی Courmayeur در طول UTMB 2022. عکس: iRunFar/Bryon Powell

بعد، مراقب هیدراتاسیون خود باشید. شما به طور کلی متوجه خواهید شد که نوشیدنی ها از فنجان های از قبل ریخته شده و از کوزه های بزرگ در دسترس هستند. آب، نوشیدنی‌های ورزشی و نوشابه از پیشنهادات آبرسانی رایج در ایستگاه‌های امداد هستند. در یک مسابقه کوتاه، ممکن است بخواهید کمی بمانید و یک لیوان آب یا نوشیدنی ورزشی بنوشید.

برای مسابقات طولانی‌تر، می‌خواهید همین کار را انجام دهید و در عین حال یک بطری آب دستی یا بسته آبرسانی را از یک کوزه دوباره پر کنید. تکان دادن مقداری نوشابه می‌تواند به بخش بعدی انرژی اضافه کند، اگرچه بسیاری از دوندگان این انرژی را برای اواخر مسابقه ذخیره می‌کنند. گاهی اوقات، ایستگاه های امداد یخ را برای مسابقات طولانی تر یا داغ تر ارائه می دهند. اگر چنین است، آن را به بطری یا بسته آبرسانی خود اضافه کنید. توجه داشته باشید که اگر در یک مسابقه “بدون فنجان” شرکت می کنید، باید ظروف نوشیدنی و ذخیره آب خود را تهیه کنید و نوشیدنی در فنجان ها در انتظار شما نخواهید یافت.

احتمالاً میزی پر از تنقلات آسان برای خوردن پیدا خواهید کرد که معمولاً شامل غذاهای شور مانند سیب زمینی شور، چیپس و چوب شور و غذاهای شیرین مانند ژل، خرس صمغی، کلوچه و آب نبات های سفت می شود. در مسابقات تریل طولانی تر، مانند ماراتن تریل، ممکن است غذاهای مفیدتری مانند سوپ، پنیر کبابی، بیکن و پنکیک پیدا کنید.

پایگاه های امداد کیسه ها یا قوطی های زباله را عرضه می کنند. اگر ظروف بازیافت یا کمپوست ارائه شده است، از آنها به درستی استفاده کنید.

برخی از ایستگاه‌های امداد، اعم از این‌که بیرون‌خانه، حمل‌ونقل، یا راه‌اندازی پشت‌نشینی باشد، دستشویی خواهند داشت. همچنین بسیاری از پایگاه های امداد با پرسنل پزشکی پر شده اند. در حالت ایده‌آل، به خدمات آن‌ها نیازی نخواهید داشت، اما آگاهی از وجود چنین کمکی باعث آرامش خاطر می‌شود.

در نهایت، قبل از حرکت، حتما از داوطلبان پایگاه امداد تشکر کنید. حتی بهتر از آن، داوطلب شوید تا در یک پایگاه امدادی در یک نژاد دیگر کار کنید تا به افرادی که به شما کمک کرده اند کمک کنید.

مناطق پایان

اکثر دوندگان تریل عاشق مناطق خط پایان هستند. شما با چالش های دویدن تمام شده اید. می‌توانید با دوستانتان وقت بگذارید، یادداشت‌های روز را با هم مقایسه کنید، یک پیک نیک داشته باشید و از غذاها و نوشیدنی‌های پیشنهادی مسابقه لذت ببرید. گاهی اوقات مسابقه ها دارای موسیقی زنده و فعالیت های دیگر هستند. بسیاری از مردم در پایان مسابقه تریل به قدری سرگرم می شوند که بیشتر از زمانی که برای اجرای خود مسابقه طول کشیده در آنجا می مانند.

حتماً وسایلی را بسته بندی کنید که به شما امکان می دهد بعد از مسابقه بنشینید، اعم از لباس های تمیز و گرم برای تعویض، پتو یا صندلی های کمپینگ برای نشستن، مقداری غذا و نوشیدنی خودتان، و ضد آفتاب اضافی.

هیلاری آلن در پایان اولتراماراتن ترانسولکانیا 2016 به پاهایش استراحت می دهد. امیدوارم صندلی بهتری از این یکی پیدا کنید! عکس: iRunFar/Meghan Hicks

در بیشتر مسابقات تریل، تمام پایان‌کنندگان نوعی جایزه دریافت می‌کنند که وقتی از خط پایان عبور می‌کنید، به شما اهدا می‌شود. مراسم اهدای جوایز ساده برای سریعترین دوندگان به عنوان بخشی از جشن های خط پایان برگزار می شود. تعداد و انواع جوایز از جوایز قابل توجهی برای مردان و زنان برتر تا هدایای کوچکی که بین برترین‌های گروه سنی به پایان می‌رسد متفاوت است.

برای نظرات تماس بگیرید

  • آیا برای اولین مسابقه خارج از جاده خود آماده می شوید؟ چه سوالاتی دارید؟
  • برای کسانی از ما که قبلاً در مسابقات تریل شرکت کرده‌اند، اکنون چه می‌دانید که آرزو می‌کردید قبل از اولین مسابقه‌تان یاد می‌گرفتید؟