نیمه ماراتن Llanelli 2022 – گزارش مسابقه


نیمه ماراتن Llanelli در 25 سپتامبر سال جاری برگزار شد. این یک مسیر ساحلی است که از استادیوم Parc Y Scarlets شروع می‌شود و تمام می‌شود و دوباره برمی‌گردد. این تا حدی در امتداد جاده‌های بسته پیش می‌رود و سپس به مسیر ساحلی آسفالتی و سنگریزه‌ای مخلوط می‌شود.

نه به نوع مسیر و زمینی که من به آن عادت کرده‌ام، بلکه یک رویداد سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز بدون توجه به آن!

گل های نیمه ماراتن Llanelli

با رفتن به این رویداد، من در مورد فشار دادن برای یک بهترین شخصی جدید یا نه در حصار بودم. من چند ماه است که “حضور” بسیار خفیفی در همسترینگ راستم دارم و در دویدن های سریعتر گاهی اوقات خود را برجسته تر می کند. در مقیاس 1 تا 10 درد فقط 1 یا 2 خواهد بود، اما نگران کننده بوده است.

من از قبل با خودم توافق کرده بودم که سعی کنم آهنگ بالاتری داشته باشم (با گام کوتاه تر) و کمی سرعت را پایین بیاورم. بنابراین هدف من در نیمه ماراتن 1:35:00 بود. (2 دقیقه کندتر از Strava PB فعلی من).

با این حال، زمانی که حدود 6 کیلومتر به مسابقه رسیدم، احساس بسیار خوبی داشتم و نمی‌توانستم هدفم را بالا ببرم و به پایین بیایم. 1:30:00 – این نیمه راه به سرعت 3 ساعته ماراتن اشاره دارد.

آموزش

برنامه تمرینی استاندارد من برای هفته های قبل از نیمه ماراتن Llanelli ادامه یافت. من واقعاً آن را برای تمرکز خاصی روی یک مسیر سریع و مسطح تنظیم نکردم. تکرارهای زیاد در تپه، با کمی دویدن «آسان» و همچنین برخی فواصل سرعت، کاری بود که من در ماه گذشته به صورت هفتگی انجام دادم. هر چند در هفته گذشته کمی بیشتر تمرکز بر دویدن جاده را به آن اضافه کردم.

Tapering فقط چند روز قبل شروع شد و دو روز منتهی به رویداد اصلاً اجرا نشد.

تغذیه قبل از مسابقه

من شخصاً فکر نمی‌کنم که بارگیری کربوهیدرات در مسافت نیمه ماراتن کمک زیادی کند، اما هرگز از یک وعده غذایی غنی از کربوهیدرات در شب قبل از مسابقه لذت می‌برم. من همچنین هوشیار بودم که آب بدن خود را چند روز قبل از مسابقه نیز حفظ کنم.

صبح، غلات صبحانه استانداردم را خوردم، یک قهوه خوردم، و نیم لیتر الکترولیت را به آرامی در طول 1-2 ساعت قبل از شروع مسابقه نوشیدم.

رانینگ پانک

600 یا 700 نفر خوب این رویداد را اداره می کردند، اما در بدو ورود می توانستم شروع کنم به انتخاب افراد عالی گروه پانک های در حال اجرا.

ما در نهایت به تشکیل یک گروه غیررسمی در میان جمعیت رسیدیم، و آشنایی با چهره‌های آشنا بسیار عالی بود (و همچنین ملاقات با بسیاری از افراد که در رسانه‌های اجتماعی با آنها تعامل داشته‌ام اما هرگز شخصاً ملاقات نکرده‌ام).

عکس از حساب اصلی @runningpunks در توییتر.

من واقعا خوشحال بودم که یک روال گرم کردن شروع شد، زیرا به این معنی بود که مجبور نیستم ضد اجتماعی باشم و برای انجام یک گرم کردن کوچک خودم سرگردان باشم.

بعد از گرم شدن گروه، همه ما کمی دور ورزشگاه اصلی دویدیم.

مسابقه نیمه ماراتن Llanelli

در حال حرکت به سمت منطقه شروع تعیین‌شده‌ام، پیسر 1:35:00 را انتخاب کردم (آنها پرچم‌هایی را با زمان سرعت خود روی کوله‌های خود حمل می‌کردند).

خط شروع شلوغ اما پر انرژی بود. یک شمارش معکوس 10 ثانیه ای کوتاه و همه ما در ساعت 9 صبح کاملاً خاموش بودیم.

بلافاصله با یک گروه حدوداً 7 یا 8 نفری در حال دویدن با سرعت 1:35:00 گیر کردم.

من به سرعت به سرعت به سرعت. برای شروع خیلی سریع نیست و نگهداری آن راحت است. بند قفسه سینه Garmin HRM من را با دقت خوبی از داده‌های ضربان قلب مطلع می‌کرد، و تمرکز من این بود که ضربان قلب را درست زیر ابتدای منطقه 5 در صفحه نمایش ساعتم نگه دارم.

10k اول تقسیم می شود

چند کیلومتر اولیه در جاده اصلی (که برای وسایل نقلیه بسته شده بود) بود. خوب بود وسط دوید و نگران ترافیک نباشید.

گروه کوچک ما عمدتاً به هم چسبیده بودند، و اجرای چیزی که شبیه هماهنگی تقریباً عالی با دیگران بود، واقعاً خوب بود. در نقاطی آهنگ ما کاملاً مطابقت داشت و صدای برخورد کفش‌هایمان به آسفالت کاملاً با هم ترکیب می‌شد.

تقریباً در فاصله 6 یا 7 کیلومتری، به آرامی شروع به جدا شدن کردم، جلوتر از سرعت 1:35:00. بدنم احساس خوبی داشت، سرعتم ثابت بود و احساس می‌کردم می‌توانم بیشتر فشار بیاورم.

تجارت جدی این چیزهای در حال اجرا 😂

مرحله وسط

در نیمه راه قدمم را کمی افزایش دادم. همچنین برخی از بالابرها و فرورفتگی‌های کوچک در ارتفاعات در امتداد ساحل وجود داشت که قبلاً سرعت قبلی من را هرازگاهی اندکی به آستانه می‌برد.

در نقطه ای که هر دو طرف گروه مسابقه (آنهایی که از نیمه راه برمی گشتند و کسانی که در راه بودند) شروع به عبور از یکدیگر کردند. دیدن عبور پانک های دونده دیگر بسیار نشاط آور و بسیار سرگرم کننده بود. وقتی رد می شدیم، سیلی می زدیم و با فریاد تشویق می کردیم.

من متعهد شدم که بیشتر فشار بیاورم و ببینم که آیا می توانم سرعت 1:30:00 را بگیرم، زیرا هر از چند گاهی به او نگاه می کردم.

جایی در امتداد ساحل – به نظر می رسد بخشی در راه بازگشت پس از نیمه راه است.

به آهستگی، آنقدر سرعت را اعمال کردم تا شروع به بسته شدن از راه دور روی سرعت 1:30:00 کنم. زمانی که به خط 15 یا 16 کیلومتری رسیدم خیلی نزدیک بودم، فقط چند صد متر فاصله داشتم. با کم کردن فاصله، بالاخره موفق شدم او را بگیرم و مانند آهنربا به گروه کوچک (3 یا 4 نفر) گیر دادم. با سرعت قفل، من این موقعیت را برای 3-4 کیلومتر بعدی حفظ کردم.

آخرین تقسیمات مسابقه

پایان اسپرینت

با تایید زمان برای شکستن 1:30:00 خوب به نظر می رسید، در کیلومترهای پایانی به فشار دادن ادامه دادم. در حالی که کمتر از یک کیلومتر به خط پایان مانده بود، و ازدحام جمعیت و سر و صدای بلندگو در دوردست افزایش می یافت، گام به گام چند کلمه تشویق کننده برای ما فریاد زد تا جلو برویم.

حدود 500 متر پایانی باعث شد سرعت و طول قدم‌هایم را کمی افزایش دهم تا مطمئن شوم که در منطقه 1:29:00 به خط پایان می‌رسم.

خوشبختانه تلاش های من نتیجه داد و توانستم با یک تراشه رسمی به پایان برسم 01:29:41. از گل گذشت!

نتایج نهایی

من با کسب رتبه 41 از 645 بسیار راضی بودم.

و مدال

فعالیت Strava در اینجا.

آیا تا به حال اهداف خود را در میان یک مسابقه تغییر داده اید؟ عوامل تعیین کننده برای پیووت شما چه بود؟ برای من این اعتماد به شرایط فعلی و همچنین کمی رقابت در شکستن رکوردهای شخصی خودم است.