توصیه ای برای افراد همیشه آسیب دیده


“چرا به نظر می رسد که من همیشه آسیب دیده ام و هیچ دونده دیگری آسیب نمی بیند؟”

در سال 2018، من با یک چکمه در مسابقات قهرمانی مسابقه جهانی اسپارتان در حال چرخیدن بودم، در حالی که دومین متاتارسالم شکسته بود. غریبه ای بدون احوالپرسی به من نزدیک شد و پرسید:

“مجروح؟ از نو؟! فقط مجروح نشدی؟»

خندیدم و شونه هاش رو بالا انداختم، اما یه چیزی تو ذهنم چسبید. بله، دوباره مجروح شدم. و بله، من بخش بهتری از دو سال گذشته را صرف مقابله با یک شکستگی استرسی یا دیگری کرده بودم. در حالی که تقریباً هر آخر هفته همه اطرافیانم را تماشا می‌کردم که 100 مایل در هفته می‌دویدند یا مسابقه می‌دادند، نمی‌توانستم فکر کنم:

مشکل من چیه؟ چه خطایی کردم؟ و این افراد جادویی که هرگز زخمی نشدند چه کسانی بودند؟

مطالب مرتبط: 10 نکته برای جلوگیری از آسیب دیدگی و دویدن سالم

در حرفه من به عنوان یک ورزشکار – و شاید شما نیز – هر نمونه از آسیب دیدگی پایانی جهانی به نظر می رسد. در این لحظات، من کاملاً خود را متقاعد می کنم که هرگز نمی توانم دوباره بدوم و مسابقه دهم. هر بار که بخش مناسبی از سلامتی به دست می آید، همیشه صدای کوچکی در پشت سرم می آید که می گوید: از این تا زمانی که ادامه دارد لذت ببر، زیرا همه چیز به زودی تمام می شود. در هر دوی این زمان‌ها، چه خوب و چه بد، این ننگ را با خود حمل کرده‌ام که یک دونده «مستعد آسیب» هستم.

مطمئناً، من به اندازه کافی آسیب دیدم، اما آیا این یک ارزیابی منصفانه است؟

چند چیز در اینجا وجود دارد.

اولاً، دونده‌ها مستعد پنهان کردن آسیب یا تظاهر به عدم وجود آن هستند و اغلب در آن مهارت دارند. شاید شما فردی باشید که آسیب های خود را در جایی پخش می کنید که سایر دوندگان این کار را نمی کنند. نشانه بارز یک دونده آسیب دیده زمانی است که آنها هفته ها از Strava ناپدید می شوند، سپس بدون هیچ کلمه ای دوباره ظاهر می شوند.

مصدومیت بخشی از هر سفر ورزشی است. این فقط بخشی است که همه ما خجالت می کشیم در مورد آن صحبت کنیم، احتمالاً به همین دلیل است که ممکن است احساس کنید هیچ کس دیگری زخمی نشده است.

اگر مجروح شوم و نمی دوم، همه از آن مطلع خواهند شد. از آنجایی که من به طور علنی در مورد روند آسیب‌دیدگی و توانبخشی‌ام زیاد صحبت می‌کنم، ممکن است به سادگی به نظر مردم برسد که من بیشتر از سایر دوندگانی که این کار را نمی‌کنند آسیب می‌بینم.

دوم، شاید در واقع مواردی وجود داشته باشد که به آسیب های مکرر در برخی از ورزشکاران کمک می کند. حجم آموزش؟ عادات غذایی؟ امتناع از گرفتن روزهای استراحت؟ تمرین قدرتی ندارید؟ من کاملاً می دانم که در اینجا اشتباهات زیادی مرتکب شده ام (یعنی اینکه در یک وضعیت دائمی کمبود انرژی نسبی در ورزش یا RED-S قرار گرفته ام).

اما حتی زمانی که آن چیزها را «رفع» کنید، تضمین نمی‌کند که برای همیشه بدون آسیب باشید. من خودم را متقاعد کردم که وقتی شروع به خوردن آنقدر کنم که بتوانم در بهبودی اختلال خوردن خود به جایگاه محکمی برسم، هرگز با آسیب دیگری روبرو نخواهم شد. اشتباه. مطمئناً، صدمات من از آن زمان کمتر فاجعه آمیز بوده است، اما این یک فرمول ساده از do-x-and-get-y نیست.

مطالب مرتبط: 5 نکته برای بازگشت به دویدن پس از آسیب دیدگی

دوست داشتنی نیست اگر بدن به این شکل کار کند؟

بله، برخی از دوندگان فقط عجیب و غریب طبیعت هستند که دارای ژنتیک خوب یا راه رفتن هستند که آنها را قادر می سازد تا سال ها بدون آسیب بدود. بله، من هم می خواهم چیزهایی را به سمت آنها پرتاب کنم. سخت است که در بازی مقایسه ناامید نشوید و گرفتار نشوید، به خصوص زمانی که احساس می کنید همه چیز را درست انجام می دهید و مثلاً طرف مقابلتان هرگز در زندگی خود حرکات کششی یا وزنه بلند نکرده و حتی یک بار هم مصدوم نشده است.

در تاریک ترین روزهایم، وقتی حجم تمریناتم را با رقبایم مقایسه می کنم، گاهی نگران می شوم که دویدن برای من ورزش نیست. اما شاید این نیز همان چیزی است که ما را به عقب می کشاند – پیگیری مداوم برای یافتن این که چگونه این ورزش را بدون (یا با حداقل میزان آسیب) انجام دهیم و به دنبال آن نقطه شیرین باشیم. شاید برخی از دوستان دوومیدانی ما در سنین پایین تر متوجه این موضوع شده باشند. شاید برخی از آنها در سنین بالاتر متوجه این موضوع شوند.

به زبان ساده: آسیب بخشی از هر سفر ورزشی است. این فقط بخشی است که همه ما خجالت می کشیم در مورد آن صحبت کنیم، احتمالاً به همین دلیل است که ممکن است احساس کنید هیچ کس دیگری زخمی نشده است. اما از زبان یک دونده که در مورد آن صحبت می کند، من شما را می شنوم. شما تنها نیستید، حتی اگر چنین احساسی داشته باشید. و در امتداد این خطوط، بیایید به زندگی ادامه دهیم که انگار چیزی برای شرمندگی وجود ندارد، زیرا همه اینها بخشی از روند است.