5 قسمت بدن که نباید از تفنگ ماساژ استفاده کنید


“], “filter”: { “nextExceptions”: “img, blockquote, div”, “nextContainsExceptions”: “img, blockquote”} }”>

وقتی >”,”name”:”in-content-cta”,”type”:”link”}}”>برای Outside+ ثبت نام کنید، به همه چیزهایی که منتشر می کنیم دسترسی پیدا کنید.

تفنگ‌های ماساژ کوبه‌ای می‌توانند مزایای زیادی داشته باشند، از کاهش تنش عضلانی، افزایش تحرک و افزایش جریان خون گرفته تا کمک به کاهش درد و درد معمولی تمرین. و تا به حال، این احتمال وجود دارد که یا صاحب یکی از این ابزارها شده باشید، یا از یکی از آنها استفاده کرده باشید یا کسی را بشناسید که مداحی آن را می خواند. امروزه ممکن است هنگام مراجعه به ماساژ درمانگر، کایروپراکتیک یا فیزیوتراپیست نیز با آنها روبرو شوید.

درست مانند یک ماساژ معمولی یا یک فوم غلتک، ابزارهای ماساژ ضربی با شل کردن عضلات و فاسیا، پوشش اطراف بافت عضلانی، کار می کنند. اما مانند هر ابزار دیگری، زمان، هدف و مکان دارد.

ممکن است وسوسه انگیز باشد که از تفنگ ماساژ خود در هر نقطه قدیمی که بدون فکر بیشتر احساس درد می کند، استفاده کنید، اما برخی از نقاط خطراتی دارند. التهاب دردناک، پارگی تاندون ها، آسیب اندام یا عصب و حتی صدمات جدی طولانی مدت می تواند ناشی از قرار دادن نامناسب باشد.

در اینجا، ما به 5 نقطه اصلی که باید از آن اجتناب کنید تا ایمنی تفنگ ماساژ خود را بهبود ببخشید، نگاه می کنیم.

مطالب مرتبط: این تفنگ ماساژ مانند یک PT شخصی است

1. تروکانتر بزرگ

روی دو پا بایستید. دستان خود را در جیب خود بگذارید. وزن خود را به پهلو به پهلوی خود تغییر دهید، اجازه دهید لگن شما جابجا شود. همانطور که باسن خود را به یک سمت بیرون می آورید، احساس می کنید که ناحیه استخوانی در آن سمت باسن خود را به دست خود فشار می دهد. این بخشی از استخوان ران شما به نام تروکانتر بزرگ است.

کیسه ای مایع اطراف آن به نام بورس وجود دارد و بورس ها و استخوان ها اصطکاک را دوست ندارند. آنها با ملتهب شدن و دردناک شدن پاسخ می دهند و استفاده از تفنگ ماساژ در این ناحیه می تواند اصطکاک ایجاد کند که منجر به درد و التهاب در کناره لگن شما می شود.

به جای هدف گرفتن تروکانتر بزرگتر، از تفنگ ماساژ بر روی عضلات چهار سر و باسن خود استفاده کنید. شل شدن این نواحی می تواند به تحرک لگن، زانو و حتی کمر کمک کند. اگر پهلوی لگن شما در حال حاضر درد دارد، یخ ممکن است ابزار بهتری باشد.

2. کلیه ها

آیا در مورد آسیب اعضای بدن توسط تفنگ ماساژ شنیده اید؟ به عنوان مثال، کلیه ها به ویژه در معرض خطر هستند زیرا به سطح وسط پشت شما نزدیک هستند. در حالی که فکر می‌کنید یک ماساژ خوب پشتی دریافت می‌کنید، حفاری در نواحی مستقیم روی کلیه‌ها می‌تواند منجر به لرزش ارگان‌هایی شود که برای چنین نیرویی در نظر گرفته نشده‌اند.

بنابراین، کلیه های شما دقیقا کجا هستند؟ هر دو دست را بگیرید و به پشت خود برسید، گویی می خواهید یک بند سوتین را ببندید. در دو طرف ستون فقرات، استخوان های دنده را احساس خواهید کرد. سعی کنید پایین ترین استخوان دنده خود را پیدا کنید. استخوان‌ها سخت‌تر از ماهیچه‌ها احساس می‌شوند و پایین‌ترین استخوان‌ها اغلب کمی حساس هستند. پایین ترین ها در ردیف کلیه های شما قرار می گیرند. حالا تصور کنید که یک گریپ فروت روی هر یک از این پایین ترین دنده ها قرار داده اید. این ناحیه ای است که باید با تفنگ ماساژور از آن دوری کنید.

تفنگ‌های ماساژ می‌توانند برای تسکین تنش کمر فوق‌العاده باشند، به شرطی که روی عضلات در مقابل اندام‌ها و استخوان‌ها باشند.

3. تاندون عضله دوسر

یک دست را بگیرید و به جلوی شانه مقابل خود برسید. سر بلند تاندون عضله دوسر شما در زیر ناحیه ای که اکنون لمس می کنید زندگی می کند. درد و تنش در این ناحیه بسیار شایع است، به خصوص اگر ضعف در روتاتور کاف یا ضعف در عضلات بین تیغه های شانه خود دارید. در حالی که تسکین درد و تنش با گذاشتن تفنگ ماساژ در اینجا وسوسه انگیز است، دوباره فکر کنید! این تاندون آنقدر که به نظر می رسد سخت نیست. فشار و لرزش می تواند آن را ملتهب یا حتی پاره کند.

به جای تلاش برای درمان درد جلوی شانه خود، به سراغ مشکل اساسی رایج بروید! اغلب اولین گام‌ها روی استحکام روتاتور کاف، استحکام وسط کمر و توجه به تکنیک‌های بلند کردن بدن است.

مطالب مرتبط: علم ابزارهای ماساژ ضربه ای

4. دنده اول

یک دست خود را به بالای شانه مقابل برسید – ناحیه ای که پایه گردن و شانه به هم می رسند. بسیاری از ما این ناحیه را به‌عنوان «تله‌های بالایی» می‌شناسیم، و اغلب به‌عنوان نقطه‌ای درگیر تنش مزمن گردن و شانه است. اگر کمی در آن حفاری کنید، گرهی را احساس خواهید کرد که از بین نمی رود – مهم نیست چقدر آن را ماساژ دهید. دلیل اینکه از بین نمی رود این است که گره ماهیچه ای نیست. این یک استخوان است آن استخوان اولین دنده شماست. در حالی که وسوسه انگیز است که تفنگ ماساژ را به این ناحیه برانید تا تنش آزاردهنده گردن را کاهش دهید، این کار را نکنید!

دقیقاً زیر اولین دنده خود، تمام اعصاب و رگ های خونی را دارید که بازوها و دست های شما را تامین می کنند. کمی فشار زیاد در این ناحیه می تواند اعصاب و رگ های خونی را تحت فشار قرار دهد. فشرده سازی عصب می تواند باعث ایجاد گزگز یا حتی درد در بازوی شما شود و این نوع آسیب عصبی ممکن است ماه ها (اگر نه سال ها) طول بکشد تا برطرف شود. در حالی که تفنگ ماساژ در حال وزوز کردن است، به راحتی می توان از این واقعیت غافل شد که ممکن است بازوی شما احساس سوزن سوزن شدن غیرمعمولی داشته باشد که می تواند هشداری برای فشردگی عصب شما باشد.

اگر هنوز می خواهید فشار گردن خود را ماساژ دهید، به جای ابزار از دستان خود استفاده کنید. استفاده از دست‌ها به شما این امکان را می‌دهد که احساس کنید روی اولین دنده‌ی استخوانی هستید یا خیر، و به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت هر نقطه‌ای را که باعث گزگز روی بازوی شما می‌شود، تشخیص دهید (و از آن دور شوید).

5. ستون فقرات

شما به احتمال زیاد ایده خوبی از جایی که ستون فقرات شما در حال حاضر قرار دارد دارید، اما می توانید به اطراف کمر خود برسید و محل قرارگیری آن استخوان ها را مشخص کنید تا مطمئن شوید که با ماساژ ضربه ای آنها را تشدید نمی کنید. نخاع، دیسک‌ها و ریشه‌های عصبی شما همگی زیر لبه‌های استخوانی‌ای هستند که احساس می‌کنید، و هیچ‌کدام برای مقابله با نیروهای ارتعاشی مستقیم طراحی نشده‌اند. به هم زدن این استخوان ها با تفنگ ماساژ، خطر بیشتری نسبت به فایده دارد، زیرا تحریک ریشه عصبی، دیسک یا حتی خود نخاع می تواند منجر به آسیب های بسیار جدی و پیچیده ستون فقرات شود.

جایگزین مطمئن تری چیست؟ به طور کلی، فوم نورد (حتی اگر غلتک فوم ارتعاش داشته باشد). غلتک فوم سطح بسیار گسترده‌تری دارد، بنابراین مستقیماً در نقاط هدف در ستون فقرات شما فرو نمی‌رود. فوم غلتک برای همه مناسب نیست – اگر به شما گفته شده است که تراکم استخوانی پایینی دارید، قبل از امتحان این جایگزین حتما با پزشک خود مشورت کنید.

ایمن بمان

تفنگ ماساژ را نگه دارید، اما از دانش جدید آناتومی خود برای انتخاب ایمنی محل استفاده کنید. حتی با قرار دادن ایمن تر، مطمئن شوید که در حین لرزش تفنگ ماساژور از فشار دادن شدید به نقاط خودداری کنید. فشار ملایم به طور کلی خوب است، اما حفاری می تواند بر سایر اندام ها، اعصاب یا استخوان ها فشار بیاورد که می تواند منجر به آسیب شود.

این داستان در ابتدا در Oxygen ظاهر شد.