چرا ورزشکاران نخبه در مورد مربیگری ذهنی جدی می شوند؟


“], “filter”: { “nextExceptions”: “img, blockquote, div”, “nextContainsExceptions”: “img, blockquote”} }”>

وقتی >”,”name”:”in-content-cta”,”type”:”link”}}”>برای Outside+ ثبت نام کنید، به همه چیزهایی که منتشر می کنیم دسترسی پیدا کنید.

جاستین راس، روانشناس بالینی، وقتی ورزشکارانش روش‌هایی را که استرس بر عملکردشان تأثیر گذاشته است، توصیف می‌کنند: «به داشتن ذهن خوش آمدید». راس در مربیگری عملکرد ذهنی تخصص دارد، رشته ای رو به رشد که هدف آن کمک به ورزشکاران است که ذهن رقابتی خود را درست مانند بدنشان تقویت کنند. راس می‌گوید: «این چیزها همه‌گیر است، از سطح آماتور گرفته تا رده‌های نخبه ورزش. “اکثر چیزهایی که ممکن است با آنها دست و پنجه نرم کنیم، عمیقاً انسانی هستند.”

ورزشکاران و مربیان مدت‌هاست می‌دانند که یک بازی ذهنی تیز می‌تواند عامل تعیین‌کننده در رقابت باشد، و تکنیک‌های ذهنی مانند تجسم و صحبت با خود اغلب بخشی از آماده‌سازی آنها است. اما در سال‌های اخیر، آگاهی از آموزش مهارت‌های ذهنی رسمی که برای توسعه و تقویت آن تکنیک‌ها طراحی شده است، و همچنین در تعداد متخصصانی که وارد این حوزه می‌شوند، افزایش یافته است. در سال 2018، انجمن روانشناسی ورزشی کاربردی (AASP) گواهینامه 29 مربی ذهنی جدید را صادر کرد. در سال 2021، این تعداد 100 نفر بود. این نیز با افزایش روزافزون ورزشکاران برجسته، از جمله میکایلا شیفرین، سیمون بیلز، کلویی کیم، نائومی اوزاکا و ناتان چن، گفتگوهای عمومی و صریح را در مورد سلامت روانی خود و فشار برای اجرا شروع کردند.

بن روزاریو، مدیر اجرایی و سرمربی سابق تیم، می‌گوید چند دهه پیش، بحث در مورد سلامت روان و عملکرد «در ورزش همان فضایی را که اکنون اشغال می‌کند را اشغال نمی‌کرد. هوکا نخبگان آریزونا شمالی (NAZ Elite)، یک تیم دویدن حرفه ای مستقر در پرچمدار.

این شروع به تغییر کرده است. در سال 2017، NAZ Elite با یک مشاور عملکرد ذهنی به نام شانون تامپسون شروع به کار کرد. این روزها، بیشتر اعضای تیم هر هفته با تامپسون برای «جلسات تمرکز» گروهی 30 دقیقه‌ای ملاقات می‌کنند، که روزاریو آن‌ها را با سخنرانی‌های کوتاه مقایسه می‌کند که هر کدام یک برنامه درسی دارند. یک هفته، تامپسون ممکن است در مورد تعیین هدف بحث کند. مورد بعدی، نحوه رسیدگی به اصل یک مسابقه است. اغلب، جلسات با یک مراقبه هدایت شده مختصر به پایان می رسد. روانشناس و محقق عملکرد: «فشار زیادی در ورزش حول راهبردهای مبتنی بر ذهن آگاهی وجود دارد. کوین آلشولر به من گفت.

با این حال، برخلاف روش درمانی بالینی، که محدودیت‌های قانونی خاصی در مورد اینکه چه کسی می‌تواند خود را روانشناس بنامد، دارد، مشاوره عملکرد ذهنی تا حد زیادی کنترل نشده است. هر کسی می تواند از اصطلاح مربی ذهنی استفاده کند. جان متزلر که ریاست AASP را بر عهده دارد، می گوید: «من فکر می کنم به طور کلی دنیای مربیگری به نوعی غرب وحشی و وحشی است. مشاور عملکرد ذهنی معتبر شورا. تعیین نام CMPC به عنوان سنگری در مقابل آن در نظر گرفته شده است: از متقاضیان می خواهد که دوره های تحصیلات تکمیلی را در موضوعاتی از جمله روانشناسی ورزشی، اخلاق، و آمار و ساعت ها تجربه عملی زیر نظر یک مربی تایید شده گذرانده باشند. نسخه ای از این گواهینامه برای اولین بار در سال 1992 ایجاد شد و در سال 2020 توسط کمیسیون ملی آژانس های صدور گواهینامه، سازمانی که استانداردهای حرفه ای را برای گواهینامه ها در بسیاری از زمینه ها از جمله ورزش و مراقبت های بهداشتی تعیین می کند، تأیید شد. امروزه 644 CMPC در حال تمرین هستند، اگرچه تعداد مربیان ذهنی احتمالاً آن را تحت الشعاع قرار می دهد. هیچ آمار رسمی وجود ندارد. از برخی جهات، این یک رشته مبهم باقی می ماند.

مطالب مرتبط: مغز خود را آموزش دهید تا سریعتر بدود

آموزش ذهنی دویدن دنباله دار
ماجراجویی: الن اسلاتون در هنگام بارش برف پاییزی در کوه‌های سن خوان، تلوراید، کلرادو، هنگام دویدن در مسیر پیاده‌روی، استراحت می‌کند تا کشش کند. (عکس: Tandem Stock)

در تابستان 2018، دونده دانیل شاناهان حرفه ای شد و به NAZ Elite پیوست. (او از آن زمان با نامزدش جک پولرکی به عنوان مربی به تیم مک‌کردی آموزش دیده با عملکرد بالا نقل مکان کرد.) اما او تلاش کرد تا خود را با بار تمرینی و ارتفاع تطبیق دهد و از یک کالج کوچک بدون شجره‌نامه‌ترین مسیر آمده بود. برنامه، او برای متقاعد کردن خودش که به اندازه کافی خوب است مشکل داشت.

او می‌گوید: «شما می‌توانید هر چقدر که می‌خواهید تمرین کنید، اما اگر به خط برسید و باور نکنید که به آنجا تعلق دارید، اجرای آن واقعاً سخت می‌شود. در سال 2020، او کار خود را با تامپسون آغاز کرد. آنها طرحی را توسعه دادند – شامل فهرست کردن کلماتی مانند “سنگ” و “خراش” که ورزشکار و شخصی که شاناهان می خواست باشد را شناسایی کرد و مانتراها را ارائه کرد – و شروع به کار کرد. در طول یک تمرین سخت در اکتبر، که سریع‌تر و طولانی‌تر از هر کاری که قبلاً انجام داده بود، احساس کرد که آسیب وارد شده است. او مستقیماً با درد در سرش صحبت کرد: «سلام، درد، من تصدیق می‌کنم که تو» اینجا هستم، و من این را مهار می‌کنم.» او به خاطر می‌آورد که به خودش می‌گوید. “من کسی هستم که این کشتی را هدایت می کنم.”

در آن زمستان، او قوی تر از آن چیزی که فکرش را می کرد دوید. در یک مسابقه 10000 متری، او یک دقیقه کامل از بهترین های شخصی خود را اصلاح کرد. او افتاد تقریباً در نیمه راه او می‌گوید: «این احتمالاً بدترین کاری بود که در زندگی‌ام انجام داده‌ام. من با آرامشی عجیب وارد آن مسابقه شدم.»

مطالب مرتبط: قطار برای یک اولترا ماراتن – در شهر

مشاورانی که با آنها صحبت کردم تأکید می کنند که مربیگری ذهنی برای هر فرد متفاوت به نظر می رسد، اما آنها معمولاً با ارزیابی اهداف یک ورزشکار و آنچه در ذهنیت آنها کار می کند یا نه، شروع می کنند. این به آنها اجازه می دهد تا برنامه ای متناسب با فرد و اهداف خود ارائه دهند. مربی ذهنی و روانشناس جیم تیلور، که با تعدادی از اسکی بازان حرفه ای کار می کند، معمولاً هر هفته یادداشت ها و تمرین هایی را برای مشتریان خود آماده می کند تا تمرین کنند. گاهی اوقات، او به آنها در زمین می پیوندد یا حتی به عنوان بخشی از کادر مربیگری آنها با آنها سفر می کند.

علاوه بر تجسم و خودگفتاری، مربیان ذهنی اغلب به ورزشکاران کمک می‌کنند تا روی کنترل فعال‌سازی، که توانایی آرام شدن یا پرانرژی بودن بر اساس فرمان است، کار کنند. کوهنورد کایرا کاندی او در اواخر سال 2019 با یک متخصص عملکرد ذهنی کار خود را آغاز کرد. او متوجه شد که گوش دادن به اپرا (“فلوت جادویی” موتزارت، “عشق برای سه پرتقال” پروکوفیف) می تواند به او کمک کند قبل از بولدرینگ آرام شود. و مسابقات سرب نوردی. سایر شیوه‌های رایج مربیگری ذهنی شامل آموزش شبیه‌سازی، یا تکرار فشار ذهنی و فیزیکی یک محیط رقابتی در عمل، و مدیریت رسانه‌های اجتماعی است. (تیلور به ورزشکارانش توصیه می کند که به سادگی اعلان های خود را قبل و در طول مسابقات خاموش کنند، که ممکن است گفتن آن آسان تر از انجام آن باشد.)

و مانند تمرین بدنی، برنامه تمرین ذهنی یک ورزشکار نیاز به اصلاح مداوم دارد. ناگزیر، عقب نشینی هایی وجود دارد. در اوایل سال 2021، شاناهان که به خاطر عملکردش در پاییز تقویت شده بود، همچنان با حمله و مصمم می‌دوید. او می‌گوید اما متوجه شد که نگرش «من همه چیز را خرد خواهم کرد و در هیچ کاری شکست نمی‌خورم» وجود دارد. فضای زیادی برای کنار آمدن با موفقیتی کمتر از تعریف محدود باقی نمی گذاشت. و زمانی که یک مصدومیت در بهار او را مجبور به کناره گیری از آزمایشات المپیک کرد، به او رسید. شاناهان هشت ماه مسابقه نداد – او در نوامبر برای مسابقات قهرمانی USATF 5K در نیویورک بازگشت. شب قبل، او در یک مدخل ژورنالی نوشت: «من از درون می‌دانم که می‌توانم تصمیمات درستی بگیرم و خودم را در موقعیت‌های درست قرار دهم تا در حد توانم موفق شوم. بعد از اینکه بتوانم این کار را انجام دهم، نتیجه همان خواهد بود که خواهد بود.»

آموزش ذهنی دویدن دنباله دار
مالوری وردل در حال دویدن از میان کول‌های آتش‌گرفته اسکله‌های ایالت واشنگتن، یادآور سیل‌های عظیمی که از یخچال‌های طبیعی تغذیه می‌کردند، شمال غرب را در پایان آخرین عصر یخبندان شکل دادند. (عکس: Tandem Stock)

مرز بین کاربردهای درمانی و عملکرد روانشناسی ورزشی مرزی مبهم است. کالین هکر، مربی کهنه کار مهارت های ذهنی، که در شش المپیک به عنوان مشاور ورزشکاران خدمت کرده است، می گوید که سلامت روان و عملکرد ذهنی اغلب با هم ترکیب می شوند. مربیگری ذهنی در واقع کمک به ورزشکاران برای عملکرد بهتر است. تیلور می‌گوید روان‌شناسی ورزشی بسیار گسترده‌تر است – از نظر رشد شخصی، سلامت روانی و بیماری روانی. “این واقعاً بخشی از تصویر بزرگتر از نقشی است که ذهن در ورزش بازی می کند.”

و برای برخی، این مرز می تواند به خصوص متخلخل به نظر برسد. مشاور عملکرد ذهنی و اولترانر آدی بریسی می گوید که ورزشکاران در فضای باز و استقامتی معمولاً در جدا کردن احساس ارزشمندی خود از عملکرد خود در رقابت مشکل دارند، تا حدی به این دلیل که ورزش هایی مانند اسکی، کوهنوردی یا دویدن جزء قوی سبک زندگی.

در بازی‌های المپیک توکیو تابستان گذشته، هیئت ایالات متحده برای اولین بار چهار متخصص سلامت روان مجزا را شامل می‌شد – یک روان‌شناس، دو روانپزشک و یک مشاور دارای مجوز – که بریس می‌گوید نشان‌دهنده تعهد جدیدی به سلامت روان و عملکرد روانی است. برخی از مربیان، مانند مربی ای که کایرا کاندی با او کار کرد، دارای پیشینه بالینی هستند، اما اغلب آنها به سادگی تحصیلات کافی در روانشناسی دارند تا بدانند چه زمانی از عمق خود خارج شده اند. به این ترتیب، آنها می توانند ورزشکاران خود را به نوع متخصص مناسب معرفی کنند. (اوج عملکرد ذهنی و بیماری روانی نقاط مختلفی را در یک طیف از سلامت روان اشغال می کنند. به داشتن ذهن خوش آمدید.)

در سال 2018، بریزی جانسون، اسکی‌باز سرازیری، از ناحیه زانو آسیب دید که فصل او به پایان رسید. همانطور که او برای بهبودی فیزیکی کار می کرد، شروع به تجربه اضطراب و افسردگی کرد و گهگاه به مربی و فیزیوتراپیست خود حمله کرد. آنها به او توصیه کردند که با یک روانشناس ورزشی – روانشناس با سابقه مربیگری عملکرد ذهنی – شروع به کار کند.

او با شک و تردید به اولین قرار ملاقات خود نزدیک شد. او می‌گوید: «به معنای واقعی کلمه وارد شدم و گفتم: «نیازی ندارم کسی به من توضیح دهد که چگونه تجسم کنم». اما با بازگشت به مسابقه، به کار با او به عنوان مربی ذهنی ادامه داد. او متوجه شد که افکارش گهگاه با فکر سقوط درگیر می شوند. او می‌گوید: «وقتی در حال انجام یک ورزش خطرناک هستید، مثل این است که «اما اگر بمیریم چه می‌شود؟»

او بر پذیرش و کنار گذاشتن آن ترس متمرکز شد – تکنیکی که از ذهن آگاهی برگرفته شده است. جانسون می‌گوید: «وقتی با این افکار مبارزه می‌کنید، زمان زیادی را صرف انجام این طناب کشی می‌کنید. درعوض، می‌توانید اینگونه بگویید، «خوب، بله، اشتباه نمی‌کنید، همه ما ممکن است بمیریم، ممکن است تصادف کنیم، اما بهترین راه برای حرکت این است که به وظیفه خود بازگردیم».

در دسامبر 2020، او برای اولین بار به سکو رفت و در وال دیزیر سوم شد. او فصل 2021/2022 را در لیک لوئیز با اولین مقام دوم خود آغاز کرد. او می‌گوید: در طول آن فصل، «لحظه‌های مختلفی داشتم که در آن بودم، همین است». از نظر روحی، او در جای خوبی بود و واقعاً خیلی سریع اسکی می کرد. (کمی قبل از بازی های المپیک زمستانی در پکن، جانسون در حین دویدن تمرینی زانویش آسیب دید و از مسابقات کنار رفت. او قصد دارد در ماه سپتامبر به برف بازگردد و امیدوار است در این فصل مسابقه دهد. او نوشت: “راه طولانی بود.” او ادامه داد: «نمی‌توانم بگویم که کار با یک روانشناس ورزشی یا هر چیزی که امتحان کرده‌ام این درد را به طور کامل برطرف می‌کند، اما من می‌دانم چگونه برای رسیدن به هدف نهایی خود ادامه دهم، هم از نظر ذهنی و هم از نظر ذهنی. از نظر فیزیکی.»)

تیلور می‌گوید که ورزشکاران اغلب به‌دلیل بلوک‌های عملکردی خاص به دنبال مربیگری ذهنی هستند، اما او می‌خواهد ورزشکاران بیشتری را فعالانه به برنامه‌های تمرینی خود اضافه کنند. او تمرین مهارت‌های ذهنی را با آمادگی جسمانی مقایسه کرد: او می‌گوید: «شما صبر نمی‌کنید تا قبل از شروع تمرین‌سازی، مجروح شوید. قبل از اینکه مربی بگیرید، منتظر نخواهید بود که یک نقص فنی داشته باشید.

چندین مربی ذهنی به بوی ننگی اشاره می‌کنند که هنوز به بحث‌های مربوط به سلامت روان و با همراهی، آموزش مهارت‌های ذهنی در ورزش پیوسته است. اما پنجره گفتمان قابل قبول در حال گسترش است، تا حدی به این دلیل که نوجوانان و بیست و چند ساله‌ها، از جمله ورزشکاران بیشتر، واضح‌تر درباره سلامت روان صحبت می‌کنند. راس می‌گوید: «چند سال پیش، از برخی جهات شرم‌آور بود که مردم در تماس باشند. “من فکر می کنم گفتگو واقعاً در حال تغییر است – ذهن و بدن برای عملکرد خوب باید در یک راستا باشند.”

این داستان در ابتدا در Outside Online ظاهر شد.