آیا پوشاک فشرده به ریکاوری عضلات کمک می کند؟


“], “filter”: { “nextExceptions”: “img, blockquote, div”, “nextContainsExceptions”: “img, blockquote”} }”>

هنگامی که >”,”name”:”in-content-cta”,”type”:”link”}}”>برای Outside+ ثبت نام کنید، به همه چیزهایی که منتشر می کنیم دسترسی پیدا کنید.

اگر تا به حال درد مفاصل یا درد عضلانی داشته اید، ممکن است تجربه استفاده از لباس های فشرده سازی را داشته باشید. بسیاری از ورزشکاران برای عملکرد و ریکاوری با استفاده از ابزارهای فشاری سوگند یاد می کنند و این لباس های کشسان را روی بازوها، پاها، باسن یا سایر نقاط مستعد آسیب در حین و بعد از تمرین تکان می دهند.

این تئوری این است که لباس‌های فشرده با افزایش جریان خون به عضلات در حال کار یا بهبودی زیر آن شلوارهای فانتزی، پیراهن‌های فنی، یا آستین‌ها و روکش‌های فشرده عمل می‌کنند. حداقل این ادعاست. اما آیا این ابزار اغلب گران قیمت تمام چیزی است که در مورد آن تبلیغ می شود؟

مطالب مرتبط: آیا دوندگان تریل باید از وسایل فشرده سازی استفاده کنند؟

تیمی در دانشکده مهندسی بیومدیکال دانشگاه توهوکو تصمیم گرفتند اثربخشی لباس های فشرده سازی را توسط انجام یک تحلیل شدید در مورد تمام مطالعاتی که در حال حاضر در مورد این موضوع موجود است.

در حالی که ابزار تراکم مطمئناً در مطالعات فردی – از جمله یکی توسط تیم توهوکو – مورد تحقیق قرار گرفته است – زمانی که هر مطالعه از اندازه نمونه و معیارهای اثربخشی متفاوتی استفاده می‌کند، رسیدن به نتیجه‌گیری کلی دشوار است. برای تجزیه و تحلیل جدید 19 مطالعه جداگانه، تیم از یک مدل واریانس معکوس عمومی، که وزن مطالعات فردی را با توجه به حجم نمونه تنظیم می کند تا اثرات لباس های فشرده را با دقت بیشتری نسبت به مطالعات قبلی ارزیابی کند.

با کمال تعجب، این تحقیق به این نتیجه رسید که پوشیدن لباس های فشرده در حین یا بعد از تمرین لزوما ریکاوری عضلات را بهبود نمی بخشد یا تسهیل نمی کند.

استادیار و رهبر این مطالعه، یانوس نگیسی، گفت: «حتی داده‌های مطالعه قبلی ما از این ایده پشتیبانی می‌کند که چنین لباس‌هایی می‌توانند از دست دادن قدرت پس از یک تمرین سخت را کاهش دهند.» بیانیه مطبوعاتی. با این حال، زمانی که داده‌های تمام مطالعات مربوطه را ترکیب کردیم، هیچ تأثیری از لباس‌های فشرده بر بازیابی قدرت پیدا نکردیم – حتی زمانی که نوع تمرین و زمان و مکان استفاده از لباس فشرده‌سازی را در نظر بگیریم.

بنابراین، همانطور که این مطالعه نتیجه‌گیری می‌کند، اثرات مفروض دنده تراکمی هنوز به طور قطعی درست ثابت نشده است. البته این بدان معنا نیست که شما باید تمام لباس های ورزشی سطح بالا خود را به پایین بیاندازید. تکان دادن وسایل فشرده سازی در تمرینات یا موارد دیگر ضرری ندارد – و اگر مانند بسیاری از ورزشکارانی هستید که ظاهر و احساس خود را دوست دارند، این کار را انجام دهید!

مطالب مرتبط: ساعت شما نمی داند به چه میزان بازیابی نیاز دارید

در حالی که هنوز چیزهای زیادی برای گفتن در مورد علم فشرده سازی وجود دارد، بسیاری از متخصصان پیشنهاد می کنند که روش های جایگزینی برای بهبود ریکاوری پیدا کنید و برای مراقبت از ماهیچه های خسته خود صرفاً به تجهیزات فشرده سازی تکیه نکنید.

مثل همیشه، مطمئن شوید که بعد از تمرین به درستی سوخت گیری کنید، هیدراته بمانید، تلاش کنید مکمل برای پر کردن عضلات، خواب بیشتر و استفاده از ابزارهای آزمایش شده و واقعی مانند غلتک های فوم تا بدن خود را در سخت ترین تمرینات شاد نگه دارید.

این داستان در ابتدا در Oxygen ظاهر شد.