آلیسا سائورو برنده جام بین‌المللی دوی کوهستان زیر ۱۸ سال ۲۰۲۲ – ATRA

نوشته شده توسط مدیر تیم ایالات متحده اندرو سیمونز. اندرو همچنین سرمربی در Lifelong Endurance و سرمربی در Peak Performance Running است. عکس های نانسی هابز و اندرو سیمونز.

پانزدهمین سالانه جام بین المللی دوی کوهستان زیر ۱۸ سال کار خود را در روز یکشنبه 26 ژوئن در سالوزو ایتالیا آغاز کرد. تیم دختران ایالات متحده مسابقه را در ساعت 10:15 صبح آغاز کردند و پسران در ساعت 11 صبح برای شارژ قلعه حرکت کردند. آب و هوای سالوزو جیوه 75 برای دختران و نزدیک به 80 درجه برای پسران داشت، رطوبت هوا در حال افزایش بود و شرایط سختی را برای مسابقه پسران ایجاد می کرد. تیم دوی کوهستانی زیر 18 سال ایالات متحده با حضور 4 دختر و 4 پسر در مسیر 4.4 کیلومتری با 155 متر صعود و فرود، تکل زدند.

عکس: اندرو سیمونز.

خلاصه مسابقه دختران

از آنجایی که هر کشور فقط می‌توانست یک ورزشکار را روی خط قرار دهد، رزی موچارسکی در جلوی خط شروع مسابقه ایستاد. قبل از اینکه دختران در مسیر به سمت بالا حرکت کنند، یک پیچ محکم به راست و 500 متر جوکی انجام شد. آلیسا به سمت جلو جمع شد و پس از صعود اولیه از طریق قلعه، دوش به دوش ربکا فلاهرتی از انگلیس می دوید. این بازی موش و گربه تا مایل بعدی به بالا ادامه می یابد و فلاهرتی یک شکاف 5 متری در سراشیبی ها ایجاد می کند و آلیسا به شکاف در سربالایی ها فکر می کند. آلیسا قبل از زدن ضربه غالب برای پیروزی، با تساوی با فلاهرتی به مترهای پایانی می رفت. رزی، میلاینا و ویکتوریا در طول بخش‌های پایانی دوره با مکان‌های معاملاتی رزی و میلاینا و با ویکتوریا که خیلی پشت سرشان قرار داشتند، جای خود را مبادله کردند. در خط پایان، رزی در رتبه هجدهم، میلاینا بیستم و ویکتوریا 23 به خانه بازگشتند. امتیازات تیم بسیار فشرده بود و ایتالیا با 27 امتیاز سوم شد و آمریکا با 39 امتیاز چهارم شد.

عکس: نانسی هابز

خلاصه مسابقه پسرانه

پورتر میداو در ابتدا با بنجی در تعقیب سایه خود پیشتاز تیم ایالات متحده بود. در طول اولین صعود، پورتر و اندرسون با رهبران ارتباط نزدیک خود را حفظ کردند و در مجموع در رتبه سوم و چهارم قرار گرفتند. آن‌ها همچنان از میان تاکستان‌ها و پله‌های سنگی عبور می‌کردند و حتی یک اینچ هم نمی‌دادند. گرت استیکلی 4 مکان عقب بود و برای موقعیت می جنگید. در یک سوم اول دوره فقط یک سایه پشت سر بگذارید. همانطور که مسیر به سمت قلعه برگشت، بنجی و پورتر در جایگاه سوم و چهارم با استیکلی داغ روی پاشنه‌های خود قرار گرفتند. واچر مشکلات تنفسی قابل توجهی را تجربه کرد و در حین ورود به قلعه ارتباط خود را با گروه از دست داد. با بازگشت مسیر به پیاتزا، تیم ایتالیایی شروع به اعمال فشار کرد که در نهایت پورتر را به جایگاه چهارم در پایان رساند و چند کشور دیگر برای 2 موقعیت بعدی مبارزه کردند که در نتیجه بنجی در رده هفتم قرار گرفت. با گرمتر و گرمتر شدن دما، آنها شروع به تلفات به گرت و ویل کردند. آنها خودشان را به حد اقل رساندند و گرت برای کسب مقام 32 ام به آمبولانس مراجعه کرد و ویل هم در رتبه 39 عقب نبود. تیم پسران تقریباً تاریخ ساز شدند، اما تساوی منجر به کسب مقام چهارم شد.

در اینجا چیزی است که ورزشکاران ایالات متحده پس از مسابقات می گفتند.

پورتر میداو

پورتر میداو. عکس: نانسی هابز.

پورتر میداو | Avon، CO (مقام چهارم)
مسابقه کاملا محافظه کارانه شروع شد و من در وسط بسته ماندم تا سعی کنم موقعیت خوبی را حفظ کنم. به محض شروع صعود، مردم شروع به سقوط کردند. سعی می‌کردم تا جایی که می‌توانم راهم را بالا ببرم و وقتی به بخش چمن رسیدیم، خیلی سخت شد. در صعود، احتمالاً در بهترین موقعیت خود در کل مسابقه بودم، فکر می کنم در رتبه دوم یا شاید سوم بودم و سپس شروع به غلتیدن در سراشیبی کردم. متأسفانه، پس از یک سراشیبی غلتشی سریع در سربالایی گرفتار شدم و به رتبه پنجم سقوط کردم. با ترک قلعه سعی کردم تا آنجا که می‌توانم سریع بغلتم. من دو دونده را دیدم که انگیزه خوبی بود. خوشبختانه توانستم یکی از آنها را بگیرم و چهارم شدم.

بنجامین اندرسون | Highlands Ranch، CO (مقام هفتم)
برای من مسابقه خوبی بود. ما برای اولین حلقه سریع بیرون بودیم و سپس همه کمی ترمز کردند. وقتی به بالای اولین صعود سنگفرش رسیدیم و وارد قلعه شدیم، سرعت سرعت بیشتر شد. من بسیار هیجان زده بودم زیرا دیدم که هر چهار پسر آمریکایی را در آنجا داریم و همه سعی کردیم با هم بمانیم. وقتی به سمت چمن ها بالا رفتم احساس می کردم واقعا قوی هستم. ای کاش می توانستم بیشتر روی تپه ها فشار بیاورم زیرا نگران صرفه جویی در انرژی برای سراشیبی بودم. من در رده پنجم قرار گرفتم که منجر به سراشیبی نهایی شد و نمی توانستم پاهایم را سریعتر حرکت دهم. در پایان فقط به گرانش اجازه دادم کار خودش را در سراشیبی انجام دهد و من را به رتبه هفتم رساند. من مطمئناً تشنه چیزهای بیشتری هستم!

عکس: نانسی هابز.

گرت استیکلی | وینچستر، ویرجینیا (مقام 37)
من در انتهای شروع بودم و مجبور شدم چند نفری را که به پایین سقوط کردند با مانع جلو ببرم. در اولین صعود، من با جلوی کوله بودم اما وقتی به منطقه چمن رسیدم احساس کردم کمی خشن در بالای قله تپه اول وقتی به پایین پله‌ها رسیدیم، هنوز فکر می‌کردم که در آن بسته بزرگ جلو هستم، اما در سراشیبی زیر عقب افتادم. پاهایم احساس می‌کردند که واقعاً در سرازیری‌ها آتش گرفته‌اند، در آن نقطه به گرانش اجازه می‌دادم که بر آن مسلط شود و تمام تلاشم را کردم تا فقط پاهایم را حرکت دهم، اما خیلی خسته بودم. تا آخرین مرحله من همه چیز را بیرون گذاشتم و همه چیز را بیرون گذاشتم. فکر می کنم تلاش خوبی انجام دادم.

ویلیام واچر | Highlands Ranch، CO (مقام 39)
من واقعا از تجربه سپاسگزارم. وقتی به گذشته نگاه می‌کنم، کمی سخت‌تر از آنچه که باید می‌توانستم آن را بیرون آوردم، که برایم هزینه داشت، اما فکر می‌کنم در مجموع با توجه به شرایط، تلاش بسیار خوبی انجام دادم و خوشحال بودم که این کار را با یک تیم بزرگ انجام دادم.

آلیسا سائورو | Williamstown، WV (مقام اول)
در ابتدا به سرعت از بین رفت و این همان چیزی بود که من به آن امیدوار بودم. سربالایی های اولیه سخت بود اما ما به عنوان یک گله ماندیم. از پله‌ها بالا می‌رویم، فکر می‌کنم بیشتر از هم دور می‌شویم. یک بار به چمنی رسیدیم که واقعاً در آن پهن شده بود و من فقط به نوعی پیش دختری از انگلیس ماندم. من به نوعی جلو و عقب می رفتم و به پایان می رسیدم. من احساس می کنم که ما سخت فشار آوردیم و نبرد خوبی بین خود داشتیم. این یک مسابقه سرگرم کننده بود!

رزی موچارسکی-اوبویل

رزی موچارسکی-اوبویل. عکس: نانسی هابز.

رزی موچارسکی-اوبویل | دنور، CO (مقام هجدهم)
خیلی خوب پیش رفت من 500 متر اول را خیلی سریع شروع کردم و هل دادن و هل دادن زیادی از سوی سایر تیم ها وجود داشت. اولین قسمت سنگفرش برای من خیلی گرم و سخت بود. از قلعه تا بالای اولین تپه بزرگ احتمالا یکی از سخت ترین قسمت ها برای من بود. در آن لحظه کمی به خودم شک داشتم. وقتی به پله ها رسیدم احساس کردم که یک ریتم پیدا کردم. پاهایم در مسیر پایین روی تپه داو خیلی داغ بود اما مجبور شدم آن را پشت سر بگذارم. احساس می کنم سرازیری جایی است که می توانم واقعاً پاهایم را حرکت دهم. در نیم مایل آخر سراشیبی از افراد زیادی رد شدم زیرا تمرکزم بر این بود که تا جایی که می‌توانم افراد بیشتری را بگیرم.

میلاینا آلمونته | ادواردز، CO (مقام بیستم)
سرعت شروع واقعا ترسناک بود و من به سمت عقب شروع کردم. به سختی می‌توانم با سرعت شروع حرکت کنم، اما زمانی که به تپه‌ها رسیدم، توانستم خیلی سریع‌تر از حد انتظارم در شیب‌دارترین قسمت‌های مسیر بدون فکر کردن زیاد بدوم. زمانی که از قلعه عبور کردم و وارد سراشیبی شدم، خیلی سخت فشار آوردم و برای پایان کار تلاش کردم.

ویکتوریا رودریگز

ویکتوریا رودریگز عکس: اندرو سیمونز.

ویکتوریا رودریگز | Seven Valleys، PA (مقام 23)
احساس می‌کنم مسابقه خیلی خوب پیش رفت، از طریق اولین بخش سنگفرش و ورود به تپه‌های چمن واقعاً قوی بودم و فکر می‌کنم تپه‌های شیب‌دار و پله‌ها چیز زیادی از من گرفت. هنگامی که به سراشیبی رسیدم، تازه از زمین بلند شدم و در پایان احساس خوبی داشتم. حضور در این تیم تجربه شگفت انگیزی بود.

نتایج کامل را می توان در آدرس زیر یافت: https://www.fidal.it/risultati/2022/COD9849/Index.htm?fs=e&s=cl

عکس‌های بیشتری از تیم ایالات متحده را در اینجا پیدا کنید Google Photos.

تومو سارف رئیس WMRA با مدال آوران طلا. آلیسا سائورو (راست). عکس: نانسی هابز.