در آن برای مدت طولانی


نوشته شده توسط Joseph W. Gex, II. عکس های تیاگو دیز. عکس بالا: جان بزو از خط پایان مسابقه 155 مایلی نامیب در 7 می عبور می کند.

همه ما بخش‌هایی از ماراتن‌ها را دیده‌ایم که در تلویزیون اجرا می‌شوند، بخش‌هایی از مسابقه را در طول پخش المپیک تماشا کرده‌ایم، یا حتی بسته به جایی که در آن زندگی می‌کنید، یک صحنه را به صورت زنده دیده‌ایم. اما آیا تا به حال در مورد یک اولترا ماراتن شنیده اید؟ صادقانه بگویم، قبلاً نام این اصطلاح را شنیده‌ام، اما هرگز به آن فکر نکرده‌ام و به معنای واقعی کلمه از شش سالگی در اطراف دویدن بوده‌ام. با این حال، وقتی آن را به این شکل توصیف می‌کنم، باید این گفته را اثبات کنم. من یک مسابقه دوومیدانی، مربی و مقام رسمی بوده ام دو و میدانی ایالات متحده آمریکا (USATF) در طول زندگی من. اما، من هرگز به دویدن اولتراماراتن فکر نکرده ام.

بنابراین، اولترامارتون دقیقا چیست؟ اولترا ماراتن هر مسابقه ای را توصیف می کند که طولانی تر از ماراتن سنتی باشد که مسافت 42.195 کیلومتر یا 26 مایل 385 یارد را پوشش می دهد. اکثر ماراتن ها به فاصله های بین 31 مایل (50 کیلومتر) تا 62 مایل (100 کیلومتر) تقسیم می شوند. با این حال، مسابقاتی نیز وجود دارند که 100 تا 200 مایل را پوشش می دهند که مسابقات چند روزه در مراحل مختلف در زمین های مختلف با استراحت برای خواب انجام می شود.

شکی نیست که شما از همان کاری که من در اولین خواندن این تعریف کردم تعجب می کنید، و برای اینکه عبارت را بتوانم بنویسم، این است – #@&% چیست!

سرهنگ دوم جان بزو (Ret.)، اهل خلیج سنت لوئیس، می سی سی پی، اخیراً یک مسابقه ماراتن را به پایان رساند که اولین مرحله از یک شاهکار پنج مرحله ای بزرگ است که بزو به نام آن چالش برانگیز است. 4 بیابان گرند اسلم پلاس. این بدان معناست که بزو قبل از کریسمس در پنج قاره مختلف – آمریکای جنوبی، اروپا، آسیا، آفریقا و قطب جنوب – رقابت خواهد کرد.

این چالش کوه اورست برای ورزشکاران استقامتی است. تا به امروز، تنها هشت ورزشکار در جهان بوده اند که این چالش را با موفقیت به پایان رسانده اند و دو نفر از هشت نفر آمریکایی هستند. وقتی بزو در ماه دسامبر این چالش را کامل کرد، تنها سومین آمریکایی و نهمین نفری خواهد بود که موفق به انجام این کار شده است.

مسابقه نامیب از 1 تا 7 می در قدیمی ترین صحرا با بزرگترین تپه های شنی جهان برگزار شد. از رخنمون‌های کوهستانی، امواج اقیانوس اطلس که در خط ساحلی بیابان می‌کوبیدند، و منظره‌ای شبیه ماه عبور می‌کرد.

مرحله دوم این شاهکار برای جمهوری گرجستان از 19 تا 25 ژوئن تعیین شده است. این یک مسابقه نسخه ویژه برای سال 2022 است که به دلیل راهپیمایی گوبی در مغولستان به دلیل نگرانی های طولانی مدت در مورد COVID امکان پذیر نیست. در جورجیا، بزو از میان دره‌های سرسبز، صومعه‌های قرون وسطایی و روستاهای حومه‌ای در کوه‌های قفقاز جنوبی عبور می‌کند.

مرحله سوم این رقابت ها در فنلاند برگزار می شود. مسابقه لاپلند برای 14 تا 20 آگوست در “سرزمین خورشید نیمه شب” برگزار می شود زیرا خورشید در تابستان غروب نمی کند. این یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای شفق‌های شمالی است و رقبا از صخره‌های «راکا» از عصر یخبندان، جنگل‌های بزرگ تایگا، دریاچه‌های بکر، دره‌های نازک و گوزن‌های شمالی عبور می‌کنند.

مرحله چهارم این چالش از 25 سپتامبر تا 1 اکتبر برگزار می شود و Atacama Crossing نام دارد و در شیلی واقع شده است. دوندگان از میان نمک‌زارها، دره‌های یخ‌زده، و گذرگاه‌های رودخانه در دامنه‌های کوه‌های آند عبور خواهند کرد.

مرحله نهایی چالش در “آخرین صحرا” در قاره قطب جنوب از 25 نوامبر تا 1 دسامبر برگزار می شود. در “صحرای سفید”، دوندگان از میان کوه های یخ، کوه ها، پایگاه های تحقیقاتی و در میان فوک ها، قطب شمال حرکت خواهند کرد. پرندگان و پنگوئن ها

بزو اخیراً از نامیبیا در قاره آفریقا بازگشت و در آنجا مسابقه هفت روزه 155 مایلی را از طریق صحرای نامیب به پایان رساند. در یک اولترا ماراتن، شرکت کننده در طول مسابقه کاملاً از خود حمایت می کند و باید مواد مغذی، لباس و سایر موارد مورد نیاز را در طول مسابقه در بسته ای که می تواند تا 20 پوند اضافه وزن داشته باشد، حمل کند. نیازی به گفتن نیست که در این مسابقه چیزی بیشتر از تمرین یک دونده وجود دارد. پس از بازگشت او از نامیبیا، من با یک فوق ماراتن نشستم تا بفهمم چرا او می‌خواست این کار را انجام دهد، و مهمتر از آن، چگونه این کار را انجام داد.

بزو نظر داد، “مسابقه در اولترا ماراتن برای من منطقی است. این با ارزش های اصلی من یعنی تعیین سرنوشت، توانایی به چالش کشیدن خودم و حس ماجراجویی تنظیم شده است. بشر به گونه ای طراحی شده است که تحمل کند و برای انجام آن ما با چالش ها مقابله می کنیم. این همان کاری است که یک اولتراماراتن انجام می دهد. من مصمم به تکمیل این هستم و از طریق آموزش برای چالش آماده می شوم. در این مسابقه، دونده در زمین های مختلف مانند مسیرها، صحرا، کوه ها و مکان های دیگر در نقاط مختلف جهان به ماجراجویی می پردازد.

جان بزو

جان بزو در یک مسیر صخره ای در مسابقه نامیب حرکت می کند. عکس: تیاگو دیز.

بزو که 20 سال را در ارتش ایالات متحده گذرانده است، افزود که تا شش روز در هفته و گاهی تا سه جلسه در روز تمرین می کند. این تمرین می‌تواند شامل پیاده‌روی/پیاده‌روی با کوله‌پشتی، دویدن با شدت متوسط، جلسات سرعت، تمرینات وزنه‌برداری، تمرینات متقابل، کار قلبی عروقی و تمرینات اصلی باشد. همچنین جلسات ریکاوری وجود دارد که در آن او با یک متخصص کایروپراکتیک، ماساژ درمانگر و همچنین یک روانشناس ورزشی ملاقات می کند تا رویکرد ذهنی خود را برای مسابقه آماده کند.

زمانی که بزو برای اولین بار شروع به کار کرد، زیر نظر مربی تمرین کرد که او را در طول تمرینات راهنمایی می کرد. این به مربیگری او در سایر ورزشکاران در حال حاضر تبدیل شده است.

بزو ادامه داد، چهار حوزه اصلی وجود دارد که بر روی آنها تمرکز می‌کنند که عبارتند از: مکانیکی، قلبی عروقی، متابولیک و روانی. برای تکمیل مسابقه باید بدن خود را در هر چهار ناحیه آماده کنید. مکانیکی آموزش بدن برای کنترل سختی های مسابقه است. زمین، دما و آب و هوای متفاوتی وجود دارد. من سعی می کنم بسته به نوع زمینی که با آن مواجه می شوم در مکان های مختلف تمرین کنم. من در رشته کوه، در دره مرگ برای دمای بالا و پایین خانه در ساحل خلیج می سی سی پی با رطوبت خفه کننده اش تمرین کرده ام. ناحیه قلبی عروقی باعث می شود ریه ها و قلب بدن را کنترل کنند تا استرس ها را کنترل کنند. ناحیه متابولیک با رژیم غذایی و فرآوری غذا سروکار دارد. این مسابقات به حداقل کالری نیاز دارند که باید به همراه داشته باشید که تقریباً 14000 کالری است. برای مسابقه نامیب، من 19000 کالری در بسته خود حمل کردم. من چند چیز از آن مسابقه یاد گرفتم که بر نحوه بسته بندی من برای گرجستان تأثیر می گذارد. من روزانه حدود هزار کالری در تمرین می سوزانم، اما با نزدیک شدن به مسابقه باید بدنم را طوری تمرین دهم که با پروتئین ها و کالری های خاص کالری خاصی داشته باشد. سعی می کنم از قندهای تصفیه شده دوری کنم، سبزیجات، آجیل، ویتامین ها، مواد معدنی و غیره زیاد بخورم. هنگام مسابقه باید سوخت بدن را به درستی تامین کنید. از نظر روانشناختی، باید ذهن و بدنم را تمرین بدهم تا تمام اثرات منفی مسابقه را کنترل کنم. باید ذهنیت خود را تربیت کنید تا دست از کار نکشید. آموزش نظامی من مطمئناً به آموزش ذهن من کمک کرده است. برای مدت طولانی در ارتش، برای مقابله با چالش، یافتن راه حل و کار بر روی آن آموزش دیده بودم. این مطمئنا کمک کرده است.»

بزو برای هنگام خواب سرپناه، آب اضافی یا ظروف برای پختن غذای خود ندارد. سازمان‌دهندگان مسابقه برای آنها یک جیره آب برای روز فراهم می‌کنند که شامل آنچه دونده در طول مسابقه پیاده‌روی حمل می‌کند، آبی برای آشپزی در شب، ابزار پخت و پز و سرپناهی برای دوندگان است. همه این موارد ضروری در پایان هر مرحله در انتظار دوندگان است.

همچنین در هر مرحله ایستگاه‌های امداد وجود دارد، اگر دونده‌ها برای تامین سوخت بدن خود، تمایل به آسیب‌دیدگی و مواردی از این دست باید توقف کنند. در مسابقه نامیب، بزو اذعان کرد که سازمان دهندگان و پرسنل مسابقه همه را برای مدتی از مسیر خارج کردند زیرا دمای هوا در صحرا به 130 درجه یا بیشتر رسید. برگزارکنندگان منتظر ماندند تا زمانی که به دوندگان اجازه دهند تا مرحله را به پایان برسانند.

بزو افزود، در مسابقه نامیب، روز سوم بود که ما را از کورس خارج کردند. من از جنبه های فیزیکی مسابقه رنج نمی بردم اما می توانستم سایر رقبا را ببینم که از استرس های روحی دوره رنج می برند. اینها رقبای هستند که من با آنها آشنا شدم و ورزشکاران استقامتی بسیار آموزش دیده ای هستند که رنج می برند. شروع کردم به فکر کردن که چه زمانی این اتفاق برای من می افتد. توانستم آن دیوار را بشکنم و صحنه را تمام کنم. این مسابقات به همان اندازه که یک بازی فیزیکی است، حتی گاهی اوقات بیشتر، یک بازی ذهنی است.

بزو اظهار داشت که بهبودی در عصر برای زنده ماندن در مسابقه کاملاً حیاتی است. این زمان برای پرستاری از صدمات، سوخت رسانی به بدن، آبرسانی مجدد، و مهمتر از همه استراحت و اجازه دادن به بدن است که التیام یابد. او اضافه کرد که وقتی مسابقه نامیب را کامل کرد، حدود یک هفته تمام طول کشید تا به جایی برسد که در واقع احساس خوبی داشته باشد تا دوباره بدود.

بزو از ارتش بازنشسته شده است و اکنون به طور تمام وقت تمرین می کند، مسابقه می دهد و مربیگری می کند. این سه زمان او را تا حد زیادی از خانه اش دور می کند. بزو توضیح داد، این کاری است که من عاشق انجام آن هستم و تمام وقت آن را انجام می دهم. اما، با هزینه همراه است. من نمی توانم بدون همسرم، کارن، که تا زمانی که من نیستم از خانه ما مراقبت کند، تمرین کنم و آنچه را که قصد انجام آن را دارم انجام دهم. پدر و مادرم نیز وقتی در خلیج سنت لوئیس وقت می گذرانیم از ما حمایت کردند. جامعه و دوستان ما اینجا در کلرادو اسپرینگز و جامعه و دوستان ما در بی سنت لوئیس از ما حمایت کرده اند. باری از روی شانه های شما برداشته می شود که بدانید در حالی که نیمی از جهان دورتر هستید و رویای خود را دنبال می کنید به همه چیز رسیدگی می شود.

بعد از همه بحث‌ها در مورد نحوه تمرین و آمادگی او برای این آزمون نهایی استقامت، من به سادگی از او پرسیدم که در آنجا به تنهایی در بیابان در حال رقابت با خودش چه چیزی در ذهنش می‌گذرد. او به یاد آورد، “عمدتاً، مدام فکر می‌کردم که نمی‌توانم باور کنم که بالاخره این اتفاق می‌افتد. من قرار بود گرند اسلم را در سال 2020 کامل کنم اما همه چیز به دلیل کووید دو سال به تعویق افتاد. بنابراین، حدس می‌زنم که از این که بالاخره این اتفاق می‌افتد، از این که این اتفاق می‌افتد، وحشت داشتم. همچنین به خودم افتخار می کردم که برای مدت طولانی به تمرینات و تمرکز ادامه دادم. من بین سال‌های 2020 تا 2022 شکست‌های زیادی چه از نظر جسمی و چه از نظر روحی داشتم و به مقاومتم افتخار می‌کردم. من به چیزی که دارم می‌شوم بیشتر افتخار می‌کنم تا آنچه که امیدوارم انجامش دهم. انجام کارهای سخت – کارهای واقعاً دشواری که ما را از نظر جسمی، ذهنی، عاطفی و جمعی تحت فشار قرار می‌دهند – راهی عالی برای یادگیری درباره خود و راهی عالی برای قدردانی از تمام فداکاری‌هایی است که دیگران برای کمک به ما برای رسیدن به آن هدف انجام داده‌اند.

بزو به پایان رسید، برای کسانی که این نوع دویدن را انتخاب می کنند، به خاطر پذیرفتن چالش نهایی برای ذهن و بدن خود تبریک می گویم. اگر می‌توانستم به یک رقیب جدید توصیه کنم، این بود که یاد بگیرم سرعت خود را کم کنیم. این مسابقات در طول ساعت ها و روزهای طولانی تعیین می شوند، نه ثانیه ها و دقیقه ها مانند اکثر مسابقات دویدن. بشریت به گونه ای تکامل یافته که راست بایستد، راه برود و بدود. و ما همیشه تا جایی که می توانیم سریع می دویم. با این حال، با این رقابت باید یاد بگیریم که سرعت خود را کم کنیم و روشمند باشیم.”

بزو فارغ التحصیل سال 1994 از سنت استانیسلاوس و فارغ التحصیل سال 1998 از دانشگاه می سی سی پی جنوبی است که در آنجا یکی از اعضای انجمن برادری پی کاپا فی بود. او برای اهدافی خارج از رویای خود مسابقه می دهد تا تنها سومین آمریکایی باشد که این عنوان را کسب کرده است. او در حال جمع‌آوری پول برای دو موسسه خیریه است که در The Ability Experience و The Lockwood Foundation بسیار ارزشمند است.

Ability Experience در سال 1977 تاسیس شد و خیریه انحصاری برادر Pi Kappa Phi است. تجربه توانایی به اردوهایی کمک می کند که به کودکان دارای معلولیت و شرایط پزشکی جدی خدمت می کنند. به دلیل همه‌گیری، بسیاری از امکاناتی که اکنون آماده بازگشایی به کمپ‌های حضوری هستند، دیگر ایمن نیستند و نیاز به نوسازی دارند. بزو در تلاش است 10000 دلار برای تامین مالی دو پروژه کمپ جمع آوری کند. او تا به امروز 1800 دلار جمع آوری کرده است.

برای کمک به این هدف، لطفا به https://www.classy.org/campaign/ability-experience-spring-2022/c398209 یا بازدید کنید https://abilityexperience.org/

بنیاد Lockwood در سال 2018 توسط Jeffrey Lockwood تاسیس شد تا یک برنامه پیاده روی تطبیقی ​​برای کاربر ویلچر ایجاد کند تا از مسیرهای غیرقابل دسترس لذت ببرد. قیمت هر صندلی Trailrider 10000 دلار است. هدف بزو جمع آوری سرمایه کافی برای خرید پنجمین صندلی تریلریدر است. برای کمک به این هدف، لطفا به https://secure.givelively.org/donate/the-lockwood-foundation یا بازدید کنید https://www.thelockwoodfoundation.org/

در حالی که بزو برای مرحله دوم رویای استقامتی خود که تا چند روز دیگر آغاز خواهد شد آماده می شود، ما مشتاقانه منتظر بازگشت او به ایالت با مدال دیگری در مجموعه خود هستیم. مسیرهای مبارک جان، تا زمانی که دوباره صحبت کنیم!