چگونه مردان و زنان در پاسخ های فیزیولوژیکی پس از اولترا متفاوت هستند؟


“], “filter”: { “nextExceptions”: “img, blockquote, div”, “nextContainsExceptions”: “img, blockquote”} }”>

هنگامی که >”,”name”:”in-content-cta”,”type”:”link”}}”>برای Outside+ ثبت نام کنید، به همه چیزهایی که منتشر می کنیم دسترسی پیدا کنید.

اولترا ماراتن می تواند باعث ایجاد طوفان های فیزیولوژیکی شود. برای این جمله نیازی به استناد مطالعه ندارید، به خصوص اگر نمونه ادرار پس از مسابقه را دیده باشید. من چند فنجان ادرار کردن بعد از اولتراهای داغ و طاقت‌فرسا دیده‌ام (نپرس)، و آنها می‌توانند به عنوان مکان تنظیم شده برای نمایش بزرگ بعدی بازی باشند: «کوکاکولا، سوپ گوجه‌فرنگی، یا ادرار؟» در فانتزی من، باب بارکر از دوران بازنشستگی برای میزبانی خارج می شود.

ادرار قهوه ای رنگی که برخی از ورزشکاران پس از رویدادهای فوق العاده سخت (به ویژه آنهایی که در گرما هستند) تجربه می کنند، نمونه ای شدید از تجزیه فیزیولوژیکی پس از مسابقه است. رنگ مایل به قهوه ای ممکن است کم آبی شدید باشد که با محصولات جانبی آسیب عضلانی مخلوط شده است. قرمز به ویژه خطرناک است و امیدوارم نادر است، که احتمالاً نشان دهنده خون (یا چغندر قبل از مسابقه) است. گاهی اوقات با پالپ همراه می شود و شما نمی خواهید بدانید آن چیست.

یکی از بسیاری از مطالعات چشم باز من تا به حال دیده ام در سال 2012 منتشر شد پزشکی محیط زیست وحشی مجله. در 100 ایالات غربی در سال 2010، 216 نفر از 328 پایان‌دهنده یک آزمایش خون پس از مسابقه برای اندازه‌گیری کراتین کیناز، آنزیمی که در ماهیچه‌های اسکلتی یافت می‌شود، انجام دادند و به عنوان نماینده‌ای برای تجزیه عضلات استفاده می‌شود. محدوده مرجع تا 198 واحد در لیتر می رسد. بسیاری از اتاق های اورژانس بیماران را برای سطوح بالای 5000 واحد در لیتر پذیرش می کنند (یا از ترخیص افرادی که تحت درمان بستری هستند خودداری می کنند، به خصوص اگر با علائم رابدومیولیز همراه باشد. میانگین ارزش کراتین کیناز فینیشرهای ایالت های غربی 32956 واحد در لیتر بود (بسیاری از آزمایشات بیمارستانی حتی بالای 30000 اندازه گیری نمی کنند).

مطالب مرتبط: آیا زنان باید متفاوت از مردان سوخت مصرف کنند؟

این تازه شروع است! 13 ورزشکار دارای مقادیر CK بیش از 100000 واحد در لیتر بودند که یک ورزشکار با 264500 بالاتر بود. اگر می خواهید برای آن ورزشکار هدیه ای بفرستید، من یک کوپن بستنی رایگان از کافه تریا بیمارستان را پیشنهاد می کنم. اما جالب اینجاست که مقادیر فوق‌العاده بالا لزوماً با نتایج بالینی مرتبط نبودند – به نظر می‌رسد بدن مکانیسم‌های محافظتی دارد که فیزیولوژی پسا اولترا را به زیرمجموعه‌ای منحصر به فرد از تحقیقات پزشکی و فیزیولوژی ورزشی تبدیل می‌کند. وای!

هیچ ارتباطی با زمان، سن، جنسیت، یا تجربه دویدن وجود نداشت. به نظر می رسید که برخی از ورزشکاران نسبت به سایرین مستعد سطوح بالاتر CK و تجزیه عضلانی هستند. مطالعات بعدی درک ما از CK را به طور خاص گسترش داده است، اما ما هنوز با یک سوال بحث برانگیز و مهم روبرو هستیم: چه چیزی باعث ایجاد واریانس در پاسخ‌های فیزیولوژیکی پسا اولترا می‌شود؟

مرتبط: چک لیست آموزشی 5 نقطه ای برای تقریباً هر فوق العاده

کورتنی داوالتر UTMB

شکست عضلانی پس از فوق العاده: بررسی اجمالی مطالعه

آ مطالعه جدید فوق العاده به رهبری دکتر نیکلاس تیلر (پروفایل توییتر / کتاب / سایت اینترنتی) منتشر شده در پزشکی و علم در ورزش و ورزش مجله به دانش ما افزود و نقش جنسیت را در این پاسخ های فیزیولوژیکی بررسی کرد. من این مطالعه را به دو دلیل اصلی دوست دارم. ابتدا، نگاهی گسترده به معیارهای فیزیولوژیکی قبل و بعد از اولتراها دارد، و سرنخ‌هایی را ارائه می‌کند که چگونه می‌توانیم تأثیر نژادها را بر بدن محدود کنیم و بهبودی پس از مسابقه را تسهیل کنیم. دوم، ورزشکاران زن را برجسته می کند، که در ورزشی که تمایل زیادی به شرکت کنندگان مرد دارد (به ویژه در مطالعات تحقیقاتی) کلیدی است.

طراحی مطالعه ساده و ظریف بود. 10 زن و 43 مرد شرکت کردند. در حالی که این اختلاف بیش از حد به نظر می رسد، اطمینان از مشارکت برابر در این مطالعات به دلیل جبران در سیستم های مشارکت/قرعه کشی کلی می تواند تقریبا غیرممکن باشد. بخشی از دلیل بزرگ بودن این مطالعه این است که با این چالش روبرو می شود و تلاش می کند به حوزه دانش بیفزاید تا مطالعات آینده بتواند به مشارکت برابر نزدیک شود.

این ورزشکاران قبل و بعد از مسابقات فوق العاده UTMB یا CCC در Chamonix، فرانسه، با آزمایشات سازماندهی شده توسط یک تیم تحقیقاتی از کلینیک مایو، آزمایش های زیر را انجام دادند:

  • نمونه گیری خون، از جمله نشانگرهای زیستی که نمونه هایی برای آسیب عضلانی هستند
  • عملکرد ماهیچه های ریوی و تنفسی
  • سونوگرافی ترانس ترانس، که می تواند ادم ریوی و عملکرد قلب را اندازه گیری کند

8 نفر از زنان مسابقه را به پایان رساندند و محققان 8 مرد را که به میانگین زمان پایان زنان نزدیک‌ترین بودند را برای تجزیه و تحلیل داده‌ها انتخاب کردند تا تأثیر زمان مسابقه بر پاسخ‌های فیزیولوژیکی را کنترل کنند.

فکر می کنید بعدش چه اتفاقی می افتد؟ وقتی برای اولین بار طرح را دیدم مطمئن نبودم. من می دانستم که شواهدی از پاسخ های فیزیولوژیکی عمده وجود دارد، اما چگونه آنها متفاوت خواهند بود؟ در مربیگری، فکر می‌کنم پاسخ‌های متغیری را می‌بینم که تا حدی با جنسیت همپوشانی دارند، اما به طرز دردناکی می‌دانم که مغز من تمایل دارد الگوهایی را که از نظر آماری مرتبط نیستند، تشخیص دهد. منظورم این است که من به ستاره ها نگاه می کنم و تنها صور فلکی که می بینم شامل حرکات رقص مختلف هری استایلز است.

مرتبط: 10 راه برای بهبود مقاومت در برابر خستگی در Ultras

CCC ابی هال

در اینجا آنچه در بدن شما در طول یک اولترا اتفاق می افتد آمده است: نتایج مطالعه

نتایج قابل توجه بود (دکتر تیلر آنها را در یک موضوع 9 توییتی خلاصه کرد، اینجا را بررسی کنید). من فکر می کنم دو یافته اصلی وجود دارد که برای اهداف ما مهم هستند. اهداف ما: (1) درک فیزیولوژی ورزش و (2) دیدن هری استایلز در تار و پود کیهان.

اولا، بله، این درست است: اولتراها طوفان های فیزیولوژیکی هستند! هم برای مردان و هم برای زنان، اولتراس ها افزایش قابل توجهی در بیومارکرهای ماهیچه اسکلتی، قلبی و کلیوی و کاهش قابل توجهی در جنبه های مختلف عملکرد تنفسی و قلبی ریوی ایجاد کردند. شکل‌های 3 و 4 تجسم‌های فوق‌العاده‌ای از تغییرات را ارائه می‌دهند، که آسیب ماهیچه‌ای را نشان می‌دهد که بالا می‌رود و عملکرد ریه کاهش می‌یابد، در میان چیزهای دیگر.

اما برای نکته دوم به آن ارقام دقت کنید. مردان و زنان در بسیاری از متغیرها به طور متفاوتی پاسخ دادند، با یک الگوی فراگیر از زنان که برای برخی از معیارها اندازه اثر کمتری داشتند. به عنوان مثال، در حالی که هم در مردان و هم زنان مایع در ریه‌ها افزایش یافته بود، این تغییر اندازه تأثیر بیشتری در مردان داشت. علاوه بر این، فقط مردان افزایش کراتینین را نشان دادند، یک ماده زائد در خون که معمولاً توسط کلیه ها فیلتر می شود، که احتمالاً نشان دهنده فشار داخلی بالاتر است. همه را کنار هم بگذارید، و مردان اندازه اثر ترکیبی بالاتری را روی معیارهای فیزیولوژیکی نشان دادند (0.86 v. 0.63).

مطالب مرتبط: 10 مورد از بدترین نکات تمرینی که در دویدن می شنوید

این خیلی باحال است.

اولترا برای همه سخت است، اما حداقل در این جمعیت مطالعه و برای متغیرهای خاص اندازه گیری شده، به نظر می رسد به طور کلی اندازه اثر بیشتر در شرکت کنندگان مرد وجود دارد. این با آنچه من در مربیگری می بینم همپوشانی دارد. تقریباً هر موردی از رابدو که برای ورزشکارانی که مربیگری می کنم دیده ام در ورزشکاران مرد اتفاق می افتد. و مردان اغلب پس از مسابقه کمی از نظر عضلانی خراب تر به نظر می رسند. بنابراین، بر خلاف انبوه کفش‌های دویدن من، که بوی چرنوبیل می‌دهند، نتایج آزمایش بویایی را برای من با موفقیت پشت سر گذاشت.

قبل از اینکه به پیامدهای عملی تحقیق فکر کنیم، بیایید برخی موارد سلب مسئولیت را در بسته هیدراتاسیون بیندازیم. محققان اذعان می کنند که روش های آماری برای کنترل مدت زمان به این معنی است که آنها نمی توانند سایر متغیرها مانند آمادگی قلبی تنفسی را کنترل کنند. این می تواند به این معنی باشد که این نتایج در هر مطالعه قابل تعمیم نیستند، اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. همچنین، حجم نمونه زیاد نیست، که باز هم به نیاز به تحقیقات بیشتر اشاره دارد. در نهایت، همانطور که مطالعه ایالات غربی نشان داد، این معیارها تنوع فردی زیادی دارند. در حالی که جنسیت در این امر نقش دارد، ممکن است عوامل متعدد دیگری وجود داشته باشد که این واریانس را هدایت می کند، و بدون تحقیق بیشتر نمی توان مطمئن بود. من دوست دارم مطالعاتی را ببینم که متغیرهای بیشتری را در بین ورزشکاران بیشتر و در افق‌های زمانی طولانی‌تر اندازه‌گیری می‌کنند.

به عبارت دیگر، من بحث می کنم که یک نفر باید به این محققان (و رؤسای بدجنس مانند آنها) پول بیشتری بدهد تا کارهای جالبی انجام دهند.

مطالب مرتبط: علم تمرین با حجم بالا در مقابل تمرین با شدت بالا

علم آموزش UTMB Men Ultra Trail

آماده های آموزشی

من دو نکته مهم آموزشی از تحقیق دارم که هر دو به طرز باورنکردنی تعمیم خواهند یافت. اول، بر اساس تفاوت اندازه اثر، ممکن است برای یک مرد معمولی بسیار مهمتر باشد که روی رویکردهای آموزشی که ممکن است در برابر خرابی نسبت به یک زن معمولی محافظت کند، تاکید کند. معنی آن برای ورزشکارانی که من مربیگری می کنم: در 6 تا 8 هفته قبل از مسابقه، ورزشکاران مرد معمولاً نسبت بیشتری از ورت را انجام می دهند، به خصوص در تعطیلات آخر هفته، همراه با حجم پایدار کمی بالاتر. این می تواند به محدود کردن خرابی در روز مسابقه کمک کند. با این حال، جنسیت تنها یکی از بسیاری از تفاوت ها در بین ورزشکاران است و متغیرهای دیگری مانند نوع شناسی فیبر عضلانی و سابقه تمرین نیز نقش مهمی ایفا می کنند.

دوم، برای همه ورزشکاران، اولتراها استرس های فیزیولوژیکی اصلی هستند حتی اگر آنها آن را دوست نداشته باشند. بسیاری از متغیرهای اندازه‌گیری شده توسط محققان دارای دم‌های بلندی هستند – در حالی که تغییرات فوری مانند آنچه در مطالعه اندازه‌گیری شد، متحمل می‌شوند، این تغییرات همچنین می‌تواند برای روزها و هفته‌ها ادامه داشته باشد. محققان با تجهیزاتی که می‌توانستند در مناطق دورافتاده استفاده کنند محدود شده بودند، بنابراین به معیارهای بلندمدت برای سیستم‌های غدد درون‌ریز و عصبی توجه نکردند. اما این احتمال وجود دارد که تغییرات مشاهده شده در مطالعه تقریباً با هر چیزی که می توانید اندازه گیری کنید همپوشانی داشته باشد.

بنابراین مطمئن شوید که بعد از اولتراها، فارغ از اینکه چه پیشینه ای دارید، ریکاوری می کنید. قانون کلی ما 1 روز استراحت کامل برای هر 10 مایل مسابقه برای شروع است (100 مایل = 10 روز). پس از آن، همان مدت باید صرف انجام فعالیت های آسان و گام هایی برای بازسازی سرعت شود. تنها پس از آن پنجره، یک ورزشکار باید به تمرینات عادی خود بازگردد، در حالی که به بدن خود گوش می دهد، و دویدن های طولانی بیش از حد را محدود می کند.

فیزیولوژی پسا اولترا فقط مربوط به ورزشکارانی نیست که مسابقات طولانی را انجام می دهند. این زمینه مطالعاتی فوق‌العاده است زیرا فیزیولوژی انسان را در یک زودپز استرس قرار می‌دهد و پاسخ‌ها می‌تواند پیامدهای گسترده‌ای برای سلامت و عملکرد انسان داشته باشد که بسیار فراتر از مسابقات دویدن است.

بنابراین بله، اولتراها باعث ایجاد طوفان های فیزیولوژیکی می شوند. اما چیزهای زیادی وجود دارد که می توانیم در چشم طوفان بیاموزیم.

مطالب مرتبط: دوهای طولانی پشت به پشت: آموزش فوق العاده سطح بعدی (اگر درست انجام شود)

دیوید روش از طریق خدمات مربیگری خود با دوندگان با تمام توانایی ها شریک می شود. برخی از کار، همه بازی. به همراه مگان روش، MD، او میزبان پادکست Some Work, All Play در مورد دویدن (و چیزهای دیگر)، و می توانید کارهای بیشتری از آنها (AND PLAY) در آنها پیدا کنید صفحه Patreon از 5 دلار در ماه شروع می شود.