نکاتی برای ورود به تریل رانینگ (یا ارتقاء آن به سطح بعدی)


“], “filter”: { “nextExceptions”: “img, blockquote, div”, “nextContainsExceptions”: “img, blockquote”} }”>

ابی هال ورزشکار فوق دونده حرفه ای و آدیداس TERREX او با سخت کوشی و اعتقاد تزلزل ناپذیر به خود به صدر سکوهای دویدن در سراسر جهان رسیده است. دونده مستقر در Flagstaff، آریزونا، در 2021 Canyons 100K، CCC در فرانسه، و در Transgrancanaria امسال، دوم شد. اما مسیر موفقیت هال سریع یا آسان نبود. او سالها صرف یادگیری نحوه دویدن در مسیرها و نحوه مسابقه دادن با آنها کرد. در طول راه، او اشتباهات ارزشمندی مانند بیرون رفتن خیلی سریع در 100 مایل و به سختی رسیدن به زمان قطع کرد. او می داند که چگونه از یک دونده تریل مبتدی به کسب یک جایگاه به عنوان یک اولترانر برسد، و در اینجا او توصیه های خود را در مورد اینکه چگونه می توانید در این فصل تریل دویدن خود را ارتقا دهید، توضیح می دهد. چه تازه شروع کرده اید و چه به دنبال دستیابی به اهداف جدید هستید، از این پنج نکته استفاده کنید تا در مسیر مطمئن تر و موفق تر شوید.

کنجکاو باشید

هال، 31 ساله، با دویدن بزرگ شد و از آزادی گشت و گذار در اطراف جنگل و گرفتن سوهان میان دو با هم تیمی های خود لذت برد. اما تا زمانی که او پس از یک حرفه دویدن در کالج به لس آنجلس نقل مکان کرد، شروع به ایجاد رابطه متمایز خود با ورزش خارج از ساختار تیمی، با تمرینات روزانه و مسابقات برنامه ریزی شده کرد. هال می‌گوید: «هیچ‌کس منتظر من نبود، هیچ مسابقه‌ای برای تمرین بعدی وجود نداشت، اما هنوز چیزی می‌سوخت. حتی پس از سال‌ها دویدن، هال تشخیص می‌دهد که همیشه چیز جدیدی برای یادگیری وجود دارد. برخورد به سد یا فلات؟ او توصیه می کند کنجکاو بمانید و ذهنیت مبتدی را برای غلبه بر موانع جدید و به چالش کشیدن خود هدایت کنید.

این کنجکاوی باعث شد تا هال از دویدن جاده ای به دویدن در مسیر حرکت کند. پیاده روی در سیرا نوادا، مسیر هال با آخرین بخش مسیر جان مویر 223 مایلی (معروف به Nüümü Poyo – مسیر مردم – توسط مردم Paiute). او بلافاصله به این فکر کرد که سریع ترین زمان شناخته شده (FKT) برای مسیر جان مویر چه بوده است. وقتی به خانه رسید، تمام کتاب‌هایی را که می‌توانست درباره دویدن در مسیر و اولترانینگ پیدا کند، خرید. “من می خواستم همه چیز را در مورد آن یاد بگیرم زیرا تصمیم گرفته بودم برای FKT در مسیر John Muir Trail بروم.” در آن زمان رکورد زن پشتیبانی شده 3 روز و 20 ساعت بود به گزارش fastestknowntime.com.

آن را ساده نگه دارید

هال تمرینات خود را بر اساس تلاش و مدت زمان اندازه گیری می کند تا سرعت و مسافت، تغییری که برای رشد او مفید بوده است. او می‌گوید: «بهترین راه برای سنجش تأثیر فنی و نمره، فقط گوش دادن به آنچه بدنمان به ما می‌گوید است.» غالباً هال بدون برنامه ریزی مشخص از محل دویدن خود بیرون می رود، در عوض به دنبال مسیرها یا مسیرهایی است که به طور طبیعی به آن کشیده شده است و کمی الهام بخش است. این رویکرد به این معنی است که او می‌تواند با زمین‌های مختلفی روبرو شود و به کفشی مناسب نیاز دارد، به همین دلیل است که او کفش جدید را دوست دارد. آدیداس TERREX Agravic Flow 2، یک اسب کاری که همه چیز را انجام می دهد. این کفش سبک و راحت است و به راحتی در یک کفش جاده ای قرار می گیرد و بدنه ای محکم دارد که اطمینان و محافظت را در مسیرهای فنی ارائه می دهد. این تطبیق پذیری، Agravic را به یک انتخاب ساده برای هال تبدیل می کند، که ممکن است جاده های خاکی و تک مسیر صخره ای را در یک بار تجربه کند.

ریکاوری نیز بخش مهمی از تمرین موثر است، و هال می‌گوید که دوندگان اغلب تمایل دارند آن را بیش از حد پیچیده کنند. “مربی من [Jason Koop] هال می گوید که بهترین ابزار بهبودی خواب و غذا هستند. فراتر از استراحت و تغذیه، هال می‌گوید آن را ساده نگه دارید – بدن خود را بشناسید، به آنچه به شما می‌گوید گوش دهید، درد را قبل از اینکه تبدیل به یک آسیب شود برطرف کنید، و از گرفتن چند روز مرخصی در صورت بروز مشکل نترسید.

جرقه خود را پیدا کنید

قبل از اینکه هال یک اولترا را اجرا کند، این احساس را داشت که می تواند در آن بسیار خوب باشد. هال می‌گوید: «من ابتدا در سر فرو رفتم. بنابراین او در سال 2016 به بولدر، کلرادو نقل مکان کرد تا بتواند برای اولین تلاش FKT خود در مسیر جان مویر تمرین کند. در آنجا او برای اولین 50 هزار و اولین 50 مایل ثبت نام کرد. دوستان جدید او در بولدر – زنان جوانی که عمیقاً در تریل دویدن و له کردن ورزشکاران فوق‌العاده رقابتی مانند Leadville 100 سرمایه‌گذاری کرده بودند – چشمان او را به احتمالات جایی که می‌تواند این ورزش را انجام دهد باز کردند.

هال می گوید: «جرقه شخصی خود را بشناسید و مطمئن شوید که به آن گوش می دهید. آن جرقه یا “چرا” شما انگیزه منحصر به فرد شماست. این جرقه باعث شد هال پس از شکست‌ها، مانند تلاش FKT او در مسیر جان مویر (John Muir Trail) به کار خود ادامه دهد (او آماده نبود و مجبور شد در روز اول وثیقه بگذارد).

به خودت ایمان داشته باش

هال در اوایل دوران دوندگی خود اهداف بزرگی داشت، اما از گفتن آنها با صدای بلند وحشت داشت. او می‌گوید: «این مستلزم آسیب‌پذیری زیادی است که خود را با یک هدف در آنجا قرار دهید و بگویید، «من معتقدم که قادر به چنین نتیجه‌ای هستم». “من اغلب احساس کرده ام که در مورد صحبت کردن با اعتماد به نفس در مورد اهداف خود یک انگ وجود دارد، انگار که باید باور خودمان را به دست آوریم.”

اما صادق نبودن در مورد اهداف خود می تواند بین انگیزه شما برای دویدن – جرقه شما – و نحوه ظاهر شدن شما در جهان و مسیر راه بیفتد. هال اخیراً کار تمام وقت خود را به عنوان یک طراح ترک کرد تا متعهد به دویدن تمام وقت به عنوان یک ورزشکار آدیداس شود. او بیشتر موفقیت خود را به این جهش نسبت می دهد. او معتقد است که جدی گرفتن خود و اهدافتان بهترین راه برای ارج نهادن به آن جرقه و ایجاد فضا برای تحقق رویاهای بزرگ است.

به فرآیند اعتماد کنید

هال سهم نسبتاً زیادی از شکست های خود را در حرفه خود دیده است و آنها به او کمک کرده اند تا بفهمد چگونه برنده شود. او می گوید: «اهداف ناموفق برای من جالب هستند. “همیشه اینها گوشه هایی بودند که من آن ها را برمی گرداندم و من را برای موفقیت دفعه بعد آماده می کردند.” در خط شروع Leadville 100 در سال 2017 و 2018 هال معتقد بود که می تواند برنده شود. هر دو سال با ناامیدی به پایان رسید، زمانی که او به سختی از خط پایان قبل از قطع زمان عبور کرد. با این حال، وقتی در سال 2020 دوباره FKT را در مسیر جان مویر انجام داد، هال یکی از بزرگترین نقاط عطف زندگی خود را داشت. او رکوردی ثبت نکرد (اگرچه چند ساعت پس از انجام این کار به این کار رسید)، اما با ترس، آسیب پذیری و کمال گرایی کار کرد. مسابقاتی که او از آن زمان اجرا کرده است کاملاً متفاوت بوده است. خطوط شروع در حال حاضر بیشتر شبیه یک جشن هستند تا یک مکان اثبات. در نتیجه این تغییر در طرز فکر، هال به برخی از بهترین نتایج خود دست یافته است.

به همین منظور، هال توصیه می‌کند که در طول مسیر حضور داشته باشید، روی چیزهایی که می‌توانید کنترل کنید تمرکز کنید، و همانطور که شوهرش کوردیس دوست دارد بگوید، «در مسیری که در آن هستید بروید». این به این معنی است که اگر بدنتان به استراحت نیاز دارد، گوش فرا دهید، انتظارات را کنار بگذارید، اعتماد کنید که سخت کوشی نتیجه خواهد داد، و از دسته بندی روزهای و روزهای خوب یا بد دور شوید. به طور خلاصه، اولین هدف شما باید لذت بردن از روند پیگیری اهدافتان باشد.