5 راه برای دانستن اینکه آیا مسابقه استیج برای شما مناسب است یا خیر


این را تصور کنید: دیروز، مسیری به طول ماراتن را دویدید که چهار انگشت شما را شکست و سه انگشت پا تاول زد. امروز، شما 25 تا 30 مایل دیگر را در یک مسیر ناآشنا از مسیر خیانتکارانه طی کرده اید.

فردا، لذت واقعی آغاز می شود. با دویدن با کوله بار، در ارتفاع بالا و دمای شدید، 50 مایل دیگر را طی خواهید کرد. برای جذاب‌تر کردن این هفته، شما در یک چادر با هفت غریبه با بوی رسیده که بهترین دوستان جدید شما هستند، می‌خوابید.

آیا این نوع هفته جذاب به نظر می رسد؟ اگر چنین است، یک مسابقه استیج را برای ماجراجویی بعدی خود در مسیرهای فوق مسافت در نظر بگیرید.

برخلاف یک اولترای تک مرحله ای و بسیار طولانی، که ممکن است چندین روز طول بکشد تا به پایان برسد و شامل چرت زدن در طول مسیر باشد، مسابقه مرحله ای یک مسیر را به مسافت ها یا مراحل خاصی تقسیم می کند و همه شرکت کنندگان پس از اتمام مرحله آن روز توقف کرده و اردو می زنند. در بسیاری از رویدادها – آنهایی که از خود حمایت می کنند – دوندگان همچنین بار حمل یک کوله با وسایل خواب و یک هفته غذا را به دوش می کشند، که به معنای تامین کالری محدود است. رقابت بر اساس زمان تجمعی برای مراحل است.

اکثر رویدادها به شرکت کنندگان اجازه می دهند در یک چادر مشترک بخوابند. وینسنت ام. آنتونز، سرگرد ارتش ایالات متحده از تگزاس که رزومه مسابقات استیج شامل Grand to Grand Ultra، Marathon Des Sables و همه رویدادها در 4Deserts است، می‌گوید: «این شش تا هشت نفر چادری بخش واقعاً منحصربه‌فرد مسابقات استیج هستند. سلسله.

جفت های چادری به هم می پیوندند و شروع به احساس یک تیم یا قبیله می کنند. “هر کس [who shares a tent] آنتونز اضافه می کند که سعی می کند به یکدیگر کمک کند تا روز بعد آن را پشت سر بگذارند.

برای تعیین اینکه آیا از یک مسابقه مرحله چالش برانگیز لذت خواهید برد یا حداقل زنده خواهید ماند، ببینید آیا پنج ویژگی زیر شما را توصیف می کند یا خیر:

نویسنده در Grand to Grand Ultra پیشرفت می کند. (عکس: با حسن نیت از Grand Ultra.)

1. می‌توانید دویدن‌های طولانی پشت سر هم را تحمل کنید – حتی در آن موفق باشید.

مسابقه استیج یعنی دویدن طولانی، روز از نو. در نتیجه، شما باید دویدن های طولانی پشت سر هم را در تمرین خود بسازید، و خود را با زمان زیادی که روزانه روی پاهای خود قرار می دهید، وفق دهید.

مطالب مرتبط: آموزش برای یک مسابقه مرحله ای با پشتیبانی خود

یک مسابقه مرحله معمولی 250 هزار (155 مایلی) مراحل خود را با دوهای طول ماراتن برای مراحل 1 تا 4، 50 مایل در مرحله 5 (معمولاً یک روز استراحت دنبال می‌کند) و یک «دوی سرعت» کوتاه 10 مایلی یا کمتر در مرحله 6. گرند تا گرند اولترا که خود پشتیبانی می شود، 170 مایل طول دارد، استیج طولانی خود را در وسط قرار می دهد (مرحله 3) و مسافت پیموده شده را به صورت زیر تقسیم می کند: 31، 27، 52، 26، 26، 8.

2. ممکن است شما یک دونده عالی نباشید، اما یک کوهنورد و کوله گرد خوب هستید.

اکثر مسابقات مرحله‌ای دارای زمان‌های قطع سخاوتمندانه هستند تا شرکت‌کنندگان بتوانند در صورت تمایل به سرعت کل مسیر را طی کنند. حتی پیشتازان، پیاده‌روی زیادی انجام می‌دهند، به‌ویژه در مسابقات مرحله گذر از صحرا که زمین دارای مایل‌های بی‌رحمانه ماسه‌های نرم است.

مسابقه استیج به یک رویکرد ثابت و صبورانه، همراه با مراقبت از خود و سوخت‌گیری هوشمند پاداش می‌دهد. شرکت‌کنندگانی که تجربه سفرهای چند روزه با کوله‌پشتی را دارند، اغلب با اطمینان بیشتری نسبت به دونده‌های دونده سریع به پایان می‌رسند.

من در چند روز اول ورزشکاران فوق العاده ای را دیده ام که منفجر می شوند [during self-supported stage races]آنتونز می گوید. آنها به خود می بالند که در مراحل اولیه در بین 10 تا 20 تیم برتر قرار گرفتند، اما در روز سوم یا چهارم، تاول زده و مجروح شده اند و نمی توانند ادامه دهند.

نویسنده، در سمت راست، در کمپ با دیگر مسابقه‌دهنده‌ها، در Grand to Grand Ultra می‌نشیند. (عکس: با احترام به سارا لاوندر اسمیت.)

3. تعطیلات رویایی شما شامل نشستن در اطراف آتش با پوشیدن لباس های کثیف است.

ممکن است در طول یک مسابقه استیج، کیلومترها در مسیر به تنهایی بدوید، اما در شب، در کمپ با شرکت‌کنندگان معاشرت می‌کنید و در عین حال ماجراجویی روز را تکرار می‌کنید. همه شما کاملاً کثیف هستید، زیرا چندین روز با یک لباس می دوید تا از وزن حمل لباس اضافی در بسته خود جلوگیری کنید. در کمپ ها دوش وجود ندارد و حتی توالت های قابل حمل با دستمال توالت لوکس تلقی می شوند (بسیاری از مسابقات استیج توالت های گودال ابتدایی ارائه می دهند).

لیزا هاوارد از تگزاس، رقیب دو مسابقه ماراتن دو سیبل، از این زمان ریکاوری در کمپ لذت می برد، زمانی که رقبا – بدون برق از دستگاه ها – لذت ساده گفتگو را تجربه می کنند. (رویدادها ممکن است یک «چادر سایبری» با چند رایانه مشترک برای تبادل ایمیل یک بار در روز فراهم کنند، اما در بیشتر موارد، شرکت‌کنندگان از شبکه خارج هستند.)

من عاشق کمبود فناوری هستم [at stage races] هاوارد می‌گوید، شما را مجبور می‌کند کاملاً حضور داشته باشید، و «من عاشق توقف داخلی یک مسابقه استیج هستم. من برنامه فشرده‌ای در حدود 100 مایل دارم – سوار ماشین شوم یا پرواز کنم، سپس با بیشترین سرعت ممکن به خانه برگردم، بنابراین زمانی را از خانواده دور نمی‌کنم.» در مقابل، در یک مسابقه چند روزه، «هیچ جایی برای رسیدن به آن، کاری برای انجام دادن بین مراحل وجود ندارد. دور نشستن و دیدار با احساس گناه همراه نیست.»

مطالب مرتبط: آیا قیمت بالای مسابقات مرحله ای ارزش آن را دارد؟

4. شما “با جریان حرکت می کنید” و از خود مراقبت می کنید در حالی که با شرایط متغیر، غیرقابل کنترل و ناشناخته سازگار می شوید.

کنترل فریک ها لذت نخواهند برد و احتمالاً در مسابقات مرحله ای خوب عمل نخواهند کرد. همچنین کسانی که به شدت به پایگاه‌های امداد و خدمه کمک می‌کنند تا از طریق اولترا به آنها کمک کنند، نخواهند توانست.

استفانی کیس، اولترادونده کانادایی، که 9 مسابقه را به پایان رساند، می‌گوید: «وقتی یک مسابقه مرحله به طول یک هفته تمام می‌شود، کنترل کمتری روی متغیرهایی دارید که ممکن است بر عملکرد شما تأثیر بگذارد، مانند آب و هوا، آسیب‌های احتمالی، هضم یا مشکلات سلامتی. مسابقات استیج خود حمایت شده و در چندین مسابقه برنده یا دوم شد. اگر زمانی که می‌توانید تمام جزئیات را برنامه‌ریزی کنید و هر نتیجه‌ای را پیش‌بینی کنید، احساس راحتی می‌کنید، ممکن است مسابقات مرحله‌ای برای شما مناسب نباشد.»

مرتبط: چگونه به طور ایمن حجم تولید کنیم

برای مسابقات مرحله ای که خود حمایت می شوند، تمرین اتکا به خود و مراقبت از خود برای عبور از مرحله روز بعد ضروری است. اگرچه این رویدادها کادر پزشکی را برای کمک به شرکت کنندگان با درد و بیماری قابل توجه فراهم می کند، انتظار می رود که دوندگان تاول ها و “نقاط داغ” خود را که در اثر سایش کوله پشتی ایجاد می شوند، تریاژ کنند.

در Marathon des Sables 2016، لیزا هاوارد (نفر دوم از سمت چپ) در کمپ با دوستان و چادرهای دیگر، از جمله مگان آربوگاست (سوم از چپ) می‌گذرد. (عکس: با احترام لیزا هاوارد)

5. از آشنایی با مردم مناطق جغرافیایی و زمینه های فرهنگی مختلف لذت می برید.

بسیاری از مسابقات مرحله ای، یک میدان بین المللی را جذب می کنند، و برخی از آنها “سهمیه کشوری” دارند تا از ترکیبی از شرکت کنندگان از سراسر جهان اطمینان حاصل کنند. این بدان معناست که برای مثال، آمریکایی‌ها ممکن است به تعداد مشخصی از نقاط در قسمت ورودی محدود شوند و شرکت‌کنندگان از سایر قاره‌ها بقیه نقاط را پر کنند.

Antunez می‌گوید: «توانایی ملاقات و یادگیری در مورد مردم از سراسر جهان، و دیدن اینکه چه چیزی آنها را هدایت می‌کند، جذابیت بزرگی برای این نوع نژادها است که در غیر این صورت نمی‌توانید دریافت کنید.

کیس می افزاید: «در حالی که مسافت 100 مایلی یا 200 مایلی مورد علاقه من برای مسابقه است، من مسابقه مرحله ای را برای تجربه کلی ترجیح می دهم. در مسابقات تک مرحله ای، فرصتی برای تأمل، خندیدن و گریه کردن با سایر رقبا ندارید. پیوندهایی که با دیگران ایجاد می کنید [at stage races] ماندگاری بالایی دارند.»

مسابقات مرحله ای در سراسر جهان

فهرست زیر نمونه‌ای از مسابقات استیج معتبر را به همراه چند مسابقه کوچکتر، جدیدتر یا کمتر شناخته شده ارائه می‌کند. بسیاری از آنها قبلاً برای سال 2017 فروخته شده اند، اما احتمالاً در سال 2018 برای ثبت نام باز خواهند شد.

“پشتیبانی شده” به این معنی است که این رویداد وسایل و غذای شرکت کنندگان را از محل کمپینگ به محل کمپینگ منتقل می کند، بنابراین دوندگان فقط یک کوله روز کوچکتر برای هیدراتاسیون و کالری روزانه حمل می کنند.

“خود حمایتی” به طور کلی به این معنی است که شرکت کنندگان باید غذا، لباس اضافی، وسایل خواب و وسایل ایمنی اجباری خود را در طول هفته همراه داشته باشند، اما این رویداد آب و چادرهای مشترک را فراهم می کند. یک ستاره

نشان دهنده یک رویداد افتتاحیه در سال 2017 است.

مسابقات مرحله ای پشتیبانی می شودمسیر نهایی آل اندلس

اسپانیا: جولای, 234K (145 مایل)چالش Costal

، کاستاریکا: فوریه، 230K+ (140 مایل)موش صحرا

، کلرادو/یوتا: ژوئن، 143 مایلهیمالیا 100

، هند: اکتبر/نوامبر، 100 مایل.Ring O’ Fire

جزیره ای در ولز شمالی: سپتامبر، 135 مایل.TransRockies Run

، کلرادو: آگوست، 120 مایل.

مسابقات مرحله ای خودپشتیبانی4سریال کویر

، مقصدهای متعدد (نامیبیا، چین، شیلی، قطب جنوب، به علاوه یک مقصد ویژه سالانه): 155 مایل.فراتر از سری نهایی

، مقصدهای متعدد (سوئد قطب شمال، نامیبیا، پرو، *نپال): 143 – 155 مایل.آتش و یخ

، ایسلند: اواخر آگوست – اوایل سپتامبر (155 مایل).Grand to Grand Ultra/Mauna به Mauna Ultra

، آریزونا شمالی/ یوتا جنوبی و هاوایی: به ترتیب سپتامبر و مه. به ترتیب 170 مایل و 155 مایل.ماراتن دس سابلز

، مراکش: آوریل 250K (155 مایل).Trans-Pecos Ultra

تگزاس: اکتبر، 170 مایل. سارا لاوندر اسمیت ویراستار برای تریل رانر،

و در مسابقات مرحله گرند تا گرند اولترا در سال 2012 و 2014 شرکت کرد.