بیایید در مورد اختلال خوردن صحبت کنیم.


“], “filter”: { “nextExceptions”: “img, blockquote, div”, “nextContainsExceptions”: “img, blockquote”} }”>

هنگامی که >”,”name”:”in-content-cta”,”type”:”link”}}”>برای Outside+ ثبت نام کنید، به همه چیزهایی که منتشر می کنیم دسترسی پیدا کنید.

آدام گوچر به عنوان یک پدر، شوهر، المپیکی، پایان‌دهنده ترانس راکی ​​و سخنران انگیزشی خرد زیادی دارد. اما به نظر من، بهترین حکمت او، نقل قول معروفش است: «بخورید بلیپ کردن دوریتو.»

آدام در یک قرار ملاقات با دوست دخترش بود که اکنون کارا گوچر (اسپویل پایان خوش) را می‌خواند، زمانی که به او مقداری دوریتو پیشنهاد کرد تا از گرسنگی قبل از شام خودداری کند. کارا نپذیرفت و آدام پاسخ داد: «فقط بخور آ دوریتو.» بعد از اینکه کارا برای بار دوم امتناع کرد، آدام گفت: «یک بخور بلیپ کردن دوریتو.»

در سال 2007 فیلم FloTrackکارا در مورد این لحظه صحبت می کند، زمانی که متوجه شد به عنوان یک دونده دانشگاهی در حال خوردن غذای بی نظم است. در این ویدئو، او به آدام و مادرش کمک می‌کند تا بر اختلال غذا خوردن غلبه کند.

او در المپیک 2008 در 10K و المپیک 2012 در ماراتن شرکت کرد در حالی که در سال 2010 پسرش کولت را نیز به دنیا آورد. اگرچه من شک دارم که کارا برای همه این دستاوردها با Doritos تغذیه می کرد (به جز شاید بارداری)، موفقیت او مطمئناً با تغذیه کافی تقویت شد.

داستان کارا گوچر پایان خوشی داشت. متأسفانه، بسیاری از دوندگان زن و مرد با اختلالات خوردن یا خوردن، داستان او را به اشتراک نمی گذارند. دویدن آن‌ها ممکن است تسلیم شکستگی‌های استرس، افت عملکرد و خستگی شود، و اثرات آن‌ها بر بقیه زندگی‌شان می‌تواند حتی عمیق‌تر باشد – به روابط آسیب رسانده، باعث افسردگی و گاهی اوقات حتی پایان دادن به زندگی‌ها می‌شود.

هدف این مقاله این است که در مورد این مسائل به طور آشکار و صادقانه صحبت کند، با تمرکز بر نحوه حمایت از عادات سالم (و دویدن سریع و مداوم).

مرتبط: کارا گوچر به دیستونی دونده مبتلا شده است. چیست؟

اختلال در خوردن و اختلالات خوردن

هر چند ممکن است خلاف تصور باشد، اختلال در غذا خوردن با اختلال خوردن یکسان نیست. یک فرد مبتلا به اختلال خوردن، اختلال خوردن دارد، اما همه افراد مبتلا به اختلال خوردن، معیارهای تشخیص اختلال خوردن را ندارند.

اختلالات خوردن یکی از بیماری های روانپزشکی است. برای افرادی که از آنها رنج می برند، غذا و افکار مربوط به وزن بدن آنقدر فراگیر می شود که داشتن انرژی برای تمرکز کافی روی کارهای روزانه دشوار است.

در همین حال، اختلال در غذا خوردن می‌تواند شامل افکار غیرعادی در مورد غذا و مواردی از محدودیت (یا پرخوری) باشد که به یک بیماری روانپزشکی تبدیل نمی‌شود. برای جلوگیری از تأثیرات مضر و پتانسیل ایجاد یک اختلال کامل خوردن، شناخت عادات غذایی نابسامان ضروری است.

اگرچه فرهنگ ما اختلالات خوردن را با زنان لاغر ریلی مرتبط می‌داند، افراد مبتلا به اختلال غذا خوردن می‌توانند از هر جنس و قدی باشند. یک دونده با شاخص توده بدنی نرمال اما در خوردن غذای بی نظم همچنان در معرض خطر بیشتری برای شکستگی استرس و تمرین بیش از حد نسبت به یک دونده با عادات غذایی سالم قرار دارد.

برعکس، دونده‌ای که لاغر به نظر می‌رسد ممکن است اختلال در غذا خوردن نداشته باشد و در وزن ایده‌آل خود باشد. بنابراین، درک علائم هشداردهنده اختلال در غذا خوردن و در عین حال محتاط بودن در قضاوت خود و دیگران بسیار مهم است.

مرتبط: 7 وضوح تصویر بدن بدون انگ برای ورزشکاران

شناخت اختلال خوردن

ما در فرهنگ رژیم های غذایی مد روز و فلسفه های ورزش مد روز زندگی می کنیم. شما می توانید بدون گلوتن، گیاهخواری، سرخپوشان یا حتی میوه خوار باشید. می‌توانید هفته‌ای 120 مایل در Strava وارد شوید، کراس فیت انجام دهید تا زمانی که خون ادرار کنید، یا یوگای داغ انجام دهید تا دمای مرکزی و بافت پوست شما شبیه بوقلمون شکرگزاری شود.

برخی از این اقدامات از نظر اجتماعی قابل قبول شده است. هک، بعضی ها قهرمان شده اند. پس چگونه خط بکشیم؟ چه زمانی غذا خوردن منظم به اختلال در غذا خوردن تبدیل می شود و چه زمانی اختلال در غذا خوردن به یک اختلال تهدید کننده زندگی تبدیل می شود؟

متأسفانه، هیچ آزمایش تورنسل دوریتو برای شناسایی کامل افرادی که در معرض خطر اختلال خوردن هستند وجود ندارد. با این حال، پزشکان موارد زیر را به عنوان برخی تشخیص می دهند پرچم های قرمز رایج از هر دو اختلال خوردن و اختلالات خوردن:

  • چک کردن مکرر آینه یا وزن کردن مکرر روی ترازو
  • عزت نفس که به شدت بر اساس وزن بدن است
  • ناشتا بودن یا حذف منظم وعده های غذایی
  • اجتناب از رویدادهای اجتماعی که در آن غذا سرو می شود
  • تمرینات ورزشی سخت و اجباری
  • آداب غذا خوردن (بریدن غذا به لقمه های بسیار کوچک، خوردن غذا به ترتیب خاص
  • بیدار شدن در نیمه های شب با گرسنگی
  • مشکل در تمرکز حین غذا خوردن

اگر صادقانه در مورد این موارد با دوندگان تریل صحبت کنید (مردان و زنان با هر سرعت و پیشینه)، تعداد زیادی از این معیارها را خواهید دید. ارتباط کلی بین عملکرد دویدن و وزن بدن می‌تواند عادت‌هایی ایجاد کند که برای درک و مقابله رودررو باید در مورد آنها آشکارا صحبت کنیم.

اختلال در غذا خوردن در دوندگان
(عکس: گتی ایماژ)

چگونه اختلال خوردن بر عملکرد تأثیر می گذارد

انواع تخمین های بدنام در مورد میزانی که دونده ها می توانند با کاهش وزن به آن سرعت ببخشند وجود دارد.

شاید شنیده باشید که کاهش یک پوند می تواند دو ثانیه در هر مایل صرفه جویی کند. این فرمول اساساً بر اساس نیاز به حمل وزن کمتر و نحوه اندازه گیری حداکثر VO2 (حداکثر ظرفیت هوازی) است. برای VO2 max، وزن در مخرج است، بنابراین هر متغیر دیگری برابر باشد، کاهش وزن VO2 max را افزایش می‌دهد.

با این حال، همه متغیرها در دنیای واقعی برابر نیستند.

اولاً، دویدن در مسیر به قدرت نیاز دارد. تنوع فردی در ترکیب بدن ایده آل وجود دارد، اما در یک وزن خاص بدن، قدرت شروع به کاهش می کند. حتی برای فردی با وزن بالاتر، کمبود انرژی در تمرین و مسابقه می تواند قدرت را کاهش دهد.

دوم اینکه مسیرها دارای تپه هستند و تپه ها نیروی ضربه را افزایش می دهند. در سراشیبی 9 درصد (نسبتاً با استانداردهای مسیر رام) نیروهای ضربه طبیعی روی بدن 54 درصد افزایش می یابد. هنگامی که این نیروها را در یک مسابقه تریل 50K یا یک هفته تمرینی با 8000 فوت از دست دادن عمودی ضرب می کنیم، بدیهی است که دوندگان تریل باید انعطاف پذیر باشند.

اختلال در خوردن، حتی در صورت عدم کاهش وزن، قدرت اسکلتی عضلانی (MSK) را تضعیف می کند. اثرات. با توجه به افزایش نیروی وارد بر سیستم MSK در حین دویدن در مسیر، تمرین موفقیت آمیز و مسابقه با تغذیه نامنظم بدون خطر شکستگی استرس و آسیب ناشی از استفاده بیش از حد از بافت نرم دشوار است. بهبودی از این آسیب‌ها ثبات دویدن را از مسیر خارج می‌کند، که می‌تواند عملکرد طولانی‌مدت را مختل کند.

موفقیت کوتاه‌مدت در دویدن ممکن است با اختلال در غذا خوردن امکان‌پذیر باشد، اما یک حرفه طولانی چالش برانگیز خواهد بود. شکستگی استرس و همچنین خستگی، تمرین بیش از حد و افسردگی در این معادله نقش دارند.

اگر فکر می کنید این علائم را دارید چه باید کرد؟

اگر نگران هستید که ممکن است اختلال خوردن یا اختلال در خوردن داشته باشید، کمک بگیرید و صادق باشید. به پزشک مراجعه کنید و عادات خود را آشکارا شرح دهید.

مهم نیست که چه چیزی، مهم است که در مورد آن صحبت کنید و بی مراقبت باشید. انگ کاملا بی دلیل است. این مسائل برای دوندگان رایج است و مواجهه رودررو با آنها بهترین راه برای سالم ماندن یا حفظ سلامت طولانی مدت است.

اختلال در غذا خوردن در دوندگان
(عکس: گتی ایماژ)

آنچه که ما می توانیم به عنوان یک جامعه رانینگ در مسیر پیاده روی انجام دهیم

به یاد داشته باشید که می توانید فردی را که اختلال در غذا خوردن دارد تشویق کنید تا به یک متخصص مراقبت های بهداشتی مراجعه کند، اما وظیفه شما این نیست که بودن یک متخصص مراقبت های بهداشتی با این حال، می توان حمایت و درک مهمی را ارائه کرد.

ممکن است صحبت کردن در مورد اختلال در غذا خوردن با دوستان، هم تیمی ها یا عزیزان سخت باشد. یک استراتژی که به پزشکان آموزش داده می شود این است که یک سوال بدون پایان در مورد زندگی بپرسند: “حالت چطور است؟” “آیا در حال حاضر از چیزی استرس دارید؟”

اگر دلیل قابل قبولی برای اختلال در غذا خوردن از این سؤالات ناشی نشد، می توانید به سؤال در مورد عملکرد و سلامتی دویدن تبدیل شوید: “دویدن چطور پیش می رود؟” “آیا شما احساس سلامتی می کنید؟”

هنگام طرح این سوالات، از اظهار نظر در مورد تصویر بدن یا وزن خودداری کنید و از قضاوت در مورد رفتارهای غذایی خودداری کنید. این مکالمه ممکن است روزها یا ماه ها طول بکشد تا تکامل یابد یا ممکن است در چند دقیقه پیشرفت کند.

اگرچه صحبت کردن سرفصل این بخش است، اما گوش دادن مهمترین فعل است. فقط با شنونده ای متفکر می توانید تغییر بزرگی در زندگی یک نفر ایجاد کنید.

تنها راه ما برای از بین بردن این ننگ (و احتمالاً نجات مشاغل دویدن و حتی زندگی) این است که به عنوان افراد و به عنوان یک جامعه متحد، همدلی مداوم را تمرین کنیم.

مطالب مرتبط: تغذیه سالم چیست و چه چیزی نیست

همه اش را بگذار کنار هم

پیمودن مرز بین تغذیه سالم و تغذیه نامنظم می تواند دشوار باشد. به طور کلی، ضروری است که در مورد این موضوعات در جامعه خود بدون قضاوت صحبت کنیم و این پیام را منتقل کنیم که “قوی ماندگار است”.

کمبود کالری ممکن است برای برخی از دوندگانی که نیاز به کاهش وزن دارند ضروری باشد، اما هرگز نباید همراه با تمرین سخت و مسابقه باشد.

در مورد ورزشکارانی که نیازی به کاهش وزن ندارند، بهتر است برای جلوگیری از آسیب دیدگی در مصرف سوخت زیاد اشتباه کنند. در مورد تغذیه سالم به عنوان عملکرد مفید و وزن ایده آل نه به عنوان کمترین عدد بلکه به عنوان عددی که یک دونده در آن قوی ترین است فکر کنید.

و یک دوریتو در حال خون ریزی بخور.

مگان روش مدرک پزشکی خود را از دانشگاه استنفورد دریافت کرد و در حال حاضر در حال تحصیل در مقطع دکترا در اپیدمیولوژی از استانفورد است. دیوید و مگان از طریق خدمات مربیگری خود با دوندگان با تمام توانایی ها شریک می شوند. برخی از کار، همه بازی. آنها میزبانی می کنند پادکست Some Work, All Play در مورد دویدن (و چیزهای دیگر) و کتابی نوشتند به نام دونده مبارک.