نحوه پیاده روی ایمن روی صفحه


“], “filter”: { “nextExceptions”: “img, blockquote, div”, “nextContainsExceptions”: “img, blockquote”} }”>

هنگامی که >”,”name”:”in-content-cta”,”type”:”link”}}”>برای Outside+ ثبت نام کنید، به همه چیزهایی که منتشر می کنیم دسترسی پیدا کنید.

این را تصور کنید: در حال عبور از یک خندق به دنبال آب هستید که پای خود را گم می کنید و از یک شیب تند به پایین می لغزید. خبر خوب: سر خوردن را متوقف کردید. خبر بد: شما را کتک می زنند. بدترین خبر: احساس می کنید لحظه ای که حرکت می کنید، دوباره شروع به سر خوردن خواهید کرد.

در محیط‌های کوهستانی، زمین‌های زمینی و دیگر زمین‌های سست می‌توانند خطراتی را برای دوندگان و کوهنوردان ایجاد کنند و لغزش می‌تواند منجر به آسیب جدی یا حتی مرگ شود. یاد گرفتن چگونه با خیال راحت در این زمین حرکت کنید– و اگر متوجه شدید که گیر کرده اید یا افتاده اید خود را بیرون بیاورید – یک مهارت بسیار مهم برای سفر خارج از مسیر است. مطالعه کنید و هنگام ورود به زمین های شیب دار با پایه های سست بسیار احتیاط کنید.

Scree چیست؟

Scree به تکه‌های سنگ شکسته‌ای اطلاق می‌شود که در پایه صخره‌ها یا در دامنه کوه در نتیجه ریزش سنگ جمع می‌شوند. Scree سطح راه رفتن دشواری را ایجاد می کند، زیرا قطعات غیر استحکام اغلب تحت وزن بدن جابجا می شوند و باعث می شوند که شما بلغزید یا در بهترین حالت پیشرفت سختی داشته باشید.

مرتبط: 5 نکته در فرم اجرا

ایمنی دویدن در کوهستان
(عکس: گتی ایماژ)

عبور ایمن از Scree

اگر در یک مسیر هستید، به احتمال زیاد مسیر به سمت یک شیب زمین بریده می شود یا از همه آن اجتناب کنید. به مسیر بچسبید و وقت خود را صرف کنید، و باید خوب باشید. اگه تو هستی خارج از مسیر، عبور از میدان اسکری ممکن است به احتیاط و صبر بیشتری نیاز داشته باشد. ابتدا برای یافتن مسیر ایمن تر به اطراف نگاه کنید. اگر راهی برای پرهیز از شیب نازک وجود دارد، آن را در نظر بگیرید – حتی اگر به معنای کمی جلوتر رفتن باشد. اگر شیب قابل عبور به نظر می رسد، از تکنیک های زیر برای ایستادن استفاده کنید:

به حرکت ادامه دهید

در زمین های سست، با هر قدم سر می خورید – با آن مبارزه نکنید. تا زمانی که کنترل را در دست دارید، اجازه دهید پاهایتان در شیب در حین پیشرفت به سمت بالا فرو بروند. هنگام پایین آمدن، شیار پاشنه پا را اجرا کنید: انگشت پا را به سمت ساق پا و ابتدا به سمت پاشنه فرو بروید، همانطور که برف پایین می آید. بینی خود را روی انگشتان پا نگه دارید تا از لیز خوردن جلوگیری کنید.

هوشیار بمان

در هنگام صعود مسیر خود را در صورت لزوم تغییر دهید و همیشه به دنبال مسیری با کمترین مقاومت باشید. آرام بمانید و روشمند حرکت کنید. قدم گذاشتن عمدی به شما کمک می کند تا جابجایی زیر پا را به حداقل برسانید و آزمایش هر جای پا قبل از انجام وزن کامل به جلوگیری از افتادن شما کمک می کند. سوئیچ بک، به جای بالا رفتن یا پایین رفتن مستقیم از یک شیب، ممکن است برای زانوهای شما ایمن تر و راحت تر باشد.

مرتبط: همسترینگ سالم

از میله های کوهنوردی استفاده کنید

میله ها می توانند به تعادل شما کمک کنند. اگر تبر یخ حمل می کنید، آن را در سمت سربالایی نگه دارید.

سطح شیب دار به آرامی

اگر یک کوهنورد مبتدی هستید، قبل از رفتن به زمین های سست و پوشیده از آب، دو بار فکر کنید. حرکت کردن روی سنگ سست به زمان و تمرین نیاز دارد تا احساس راحتی و اطمینان داشته باشید. قبل از تلاش برای عبور از شیب های تندتر و شلتر، در زمین های کم عواقب تمرین کنید. هرچه بیشتر تمرین کنید، بیشتر متوجه خواهید شد که چگونه به طور ایمن و کارآمد روی انواع مختلف سنگ حرکت کنید.

خودت را نجات بده

بیایید به سناریوی بالا برگردیم. علیرغم اینکه با احتیاط حرکت می‌کنید، زمین خورده‌اید و باید راهی پیدا کنید تا خود را از سراشیبی بیرون بیاورید و به مکان امنی بروید. حالا چی؟

ابتدا نفس خود را بگیرید و وضعیت را ارزیابی کنید. تا زمانی که هجوم آدرنالین شما فروکش نکرده است، اقدام نکنید. محیط اطراف خود را بررسی کنید تا امن ترین مسیر را برای رسیدن به ایمنی مشخص کنید. به دنبال تخته سنگ های پوشیده از گلسنگ باشید – این سنگ ها بیشتر به شیب لنگر می اندازند. لکه های چمنی از خاک، همراه با سنگ ها و ریشه های بزرگتر، جای خوبی دارند. از مناطقی که در شن های سست قرار گرفته اند خودداری کنید. به یاد داشته باشید که بهترین مسیر برای ایمنی ممکن است بالای سر شما نباشد، بلکه در کنار شما باشد.

قبل از حرکت، مطمئن شوید که رو به سربالایی هستید. با انگشتان پا به گام ها ضربه بزنید و هر دسته و پایه را امتحان کنید. پاهای خود را به سمت تپه ببرید و حداقل سه نقطه تماس با زمین را حفظ کنید. اگر تبر یخ حمل می کنید، از آن برای تراشیدن پله ها یا به عنوان لنگر استفاده کنید. هنگام صعود، وزن خود را روی پاهای خود متعادل کنید. خم شدن بیش از حد به شیب ممکن است باعث شود پاهای شما از زیر سرتان خارج شود. اگر با دیگران هستید، اجازه ندهید شرکا برای کمک به شما پایین بیایند; بسیاری از آسیب های کوهنوردی ناشی از تلاش های ناگوار نجات است. در عوض، آنها می توانند طناب را آویزان کنند.

مطالب مرتبط: عبور از اکوسیستم بزرگ یلوستون