وبلاگ دویدن دنباله دار Eat Repeat را اجرا کنید


ساعت4 اکتبر 2015

اخیراً به این فکر کرده ام که چرا می دوم و چه چیزی به من می دهد. چرا؟ خوب وقتی چیزی را از دست می دهید بیشتر قدر آن را می دانید.

با از دست دادن دو مورد آخر مسیرهای لیکلند مناسبت ها (کسویک و کنیستون)، از مبارزه مداومم با آن بسیار ناامید شدم #بیماری لایم و فراز و نشیب های اجتناب ناپذیری که بدنم طی می کند. در میانه این دو رویداد یک سفر بروکسل برای دیدن متخصصی بود که مرا اصلاح کرده است داروی سینتروید برنامه درمانی کمی به طور کلی بسیار موفق است، اما باید به خاطر داشته باشم که بسیار صبور باشم زیرا این یک روند طولانی مدت است.

طرز فکر

در چنین مواقعی مهم است که مثبت فکر کنید. تمرکز بر مزایا و لذت نهفته از چیزی، به جلوگیری از غرق شدن در منفی‌گرایی و خود تاسفی کمک می‌کند. من نمی توانم انکار کنم که در مورد دومی در مواقعی مقصر بوده ام، زیرا این برای من هزینه ای داشته است (در زمان خانوادگی، رویدادهای از دست رفته، از نظر مالی و غیره). اما پس از آن، بسیاری از افراد نزدیک به من وضعیت بسیار بدتری دارند. همچنین، کسانی که به آنها اهمیت می دهند، بی چون و چرا از شکل یا شکلی حمایت کرده اند – که من از همه آنها بی نهایت سپاسگزارم. بنابراین سعی می کنم به تصویر بزرگتر نگاه کنم و از کیفیت زندگی خود قدردانی کنم.

پس چرا می دوم؟

به دلایل زیادی. بیشتر به خاطر این است ورزش لیفت به من می دهد و به نظر من دویدن طبیعی ترین شکل ورزش است. من در دوران دبیرستان یک دونده خوب بودم، یک دونده سریع و همیشه در 800 متر و 1500 متر در بین 3 نفر برتر بودم. کراس کانتری من به خصوص در مدرسه دوست داشتم. با فکر کردن به گذشته، به نظر می رسد این لذت دویدن با حداکثر سرعت ممکن در هر مسافتی است، در فضای باز، و به ویژه ارتباط با جنگل ها، تپه ها، در هر شرایط آب و هوایی – و انگیزه اضافی برای رقابت!

شما نمی توانم ورزش در هوای تازه را شکست دهم – در همه حال و هوا! چه یک روز پاییزی به زیبایی روشن و شاداب باشد، چه یک دویدن خفاش در شب، چه در برف و چه با شلاق زدن. هیچ چیز بهتر از این احساسی نیست که شما آنجا هستید و این کار را انجام می دهید 🙂

گاهی اوقات فقط ممکن است در تنهایی بدوید. ذهن من به تدریج از فکر کردن در مورد چیزهای روزانه، به حالت دویدن، به هیچ چیز منحرف می شود – یک حالت عالی برای رسیدن به آن. من به خوبی به یاد دارم که در پنین مور دویدم و تنها صداهایی که می شنیدم صدای من بود [ahem] ضربه سبک پا، باد خش خش، پرندگانی که روی زمین لانه می کنند. نگاه کردن به دسته ای از غازها باعث شد که از یک مسیر زمین خورده زمین بخورم و به لغزش آماتوری خود بخندم.

واضح است که تناسب اندام یک مزیت بزرگ است. تناسب اندام مغز، هسته، اندام ها و غیره. در اواخر دهه بیستم، شغل به معنای زمان کمتری برای حفظ تناسب اندام بود. داشتن یک خانواده جوان از سی سالگی این روند را ادامه داد. با این حال، پس از انجام دیسککتومی در 31 سالگی، بهترین راه برای پیشگیری به من گفته شد سوما آنلاین ما مسائل بعدی بازسازی و حفظ تناسب اندام من بود. در اواسط دهه ی سی من بود که وارد اولین تریل ران شدم مسیرهای هلولین لیکلند 15 کیلومتر. من به دلیل همکاری با برند حامی و یکی از دوستان دونده که مرا تشویق به تعهد کرده بود وارد شدم. کاملاً ناآگاه و ناآماده برای مشخصات دوره و زمینی که 2 هفته قبل خودم را زیر پا گذاشتم. اما به من توصیه شد که با لبخند به ریتم خودم بدوم و از پسش بر بیام. من کاملا گیر کردم!

برای من، همه چیز در مورد آن بود مردم. توانایی دوندگان نخبه به سادگی من را شگفت زده کرد – با ظرفیت آنها برای سر خوردن از روی زمین های چالش برانگیز و “دوی سرعت” صعودهای اصلی. اما دامنه شکل ها، اندازه ها و سن دوندگان همکار بیشتر از این بود. دو نمونه از الهام به طور خاص در ذهن من باقی می ماند:

1) دامپزشک 60+ که مرا تشویق کرد که علیرغم گرفتگی عضلات ساق پایم به راه خود ادامه دهم در حالی که ما تاج را بالا می بریم. مسیر تابوت سر شاهین. اگر او می توانست ادامه دهد، من هم می توانستم.

2) خانم میانسال پشت الف پارک ران میدانی، مصمم به تکمیل 5 کیلومتر در حین نقاهت پس از جراحی است. باور نکردنی 🙂

این نمونه های روحی خستگی ناپذیر برای من دویدن را خلاصه می کند. لذت چالش، توانایی غلبه بر شیاطینی که به شما می گویند نمی توانید ادامه دهید، توانایی ذهن برای فراموش کردن درد و رفتن دوباره. تقریباً در هر رویدادی که تا به حال در آن حضور داشته‌ام، جو ایجاد شده توسط داوطلبان، خانواده، دوستان و افراد محلی برای تشویق دوندگان، غرفه‌داران در دهکده رویداد، دوندگان مسن که تجربیات خود را به اشتراک می‌گذارند، همه بخشی از یک جامعه عظیم را تشکیل می‌دهند. من از طریق این ورزش با افراد شگفت انگیزی آشنا شده ام و مطمئن هستم که برای سال های طولانی ادامه خواهم داد.

من قطعاً رقابتی هستم، اگرچه دویدن به طور فزاینده ای به انجام بهترین کاری که می توانم تبدیل شده است. بنابراین بله، من سعی می کنم فاصله را با دونده جلویی پر کنم. و من به اندازه هرکسی مشتاق خواهم بود که برتری خود را نسبت به دیگری حفظ کنم. اما این بیشتر در مورد استفاده از افراد دیگر است تا به من کمک کنند تا بهترین عملکردم را انجام دهم و به طور بالقوه در آخرین مسابقه ام به نحوی پیشرفت کنم.

و دیدگاه ها – آه از دیدگاه های #تریل رانینگ! به خصوص مکان هایی مانند دریاچه ها، پنین ها، جنگل های محلی 🙂

و این به دلیل نهایی من پیوند دارد (که به هر حال امروز می توانم به آن فکر کنم!)… کاوش مکان های جدید. از طریق رویدادهای دویدن و مسیرهای خارج از جاده با دوستان، مکان هایی را کشف کرده ام که حتی نمی دانستم وجود دارند. باز کردن مرزهای جدید به سادگی یک احساس شگفت انگیز است 🙂

در زیر مجموعه کوچکی از تصاویر وجود دارد که لذت من از دویدن را نشان می دهد. امیدوارم لبخند به لبان شما بیاورند 🙂

witch-route-4

میم ساخته شده برای اجراconiston-jeffmclfc-hill-falllakelandtrails-hawkshead-langdales-jeff-benUllswater-2012-Patterdaleراه فتیله ای

کنیستون-ماراتن-شروع
coniston-tarn-hows-from-hill-fall

ویتل پایک

عکس از کی @runforfun82

coniston-harriers

coniston-stainers-jeff

جف لانگدیلزجنبه لبه

جف